TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trzech chętnych na modernizację lokomotyw SM42
INFORAIL/PKP IC - Opublikowano: 29.04.2013 23:07:51 1 komentarz
Trzech chętnych na modernizację lokomotyw SM42

29 kwietnia 2013 roku upłynął termin składania ofert w przetargu na modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42, przeznaczonych do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity SA. Łącznie do przetargu przystąpiło trzech oferentów –CZ LOKO, Newag i PESA. Te dwie ostatnie firmy są dobrze znane, Czesi na polskim rynku dopiero raczkują, mają już jednak swoje przedstawicielstwo i pewne sukcesy. We współpracy z …PESĄ przeprowadziła modernizację lokomotyw SM 42, należących do PKP Cargo. Wykonywała również prace przy lokomotywach 753.7, 709, 724/744, 740/742 czy 797. Oferta Czechów jest jednak najdroższa, najniższą cenę zaproponował Newag, i to zarówno w zadaniu 1, jak i 2. Ale cena to nie wszystko. Liczy się również gwarancja. Teraz komisja przetargowa sprawdza dokumenty pod względem formalnym.

Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwa zadania. Oto jak wyglądają poszczególne oferty:

 

LP

Nazwa zadania

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia (brutto)

NEWAG S.A.            

CZ LOKO

PESA

1

wykonanie modernizacji 10 lokomotyw spalinowych wraz z wymianą silnika spalinowego na nowy oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów

36 900 000,00   

35 547 000,00   

45 934 350,00   

37 515 000,00   

2

wykonanie modernizacji 10 lokomotyw spalinowych wraz
z wymianą silnika spalinowego na dwa nowe oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną

43 050 000,00   

41 143 500,00   

 -  

46 494 000,00   

Jak wspomnieliśmy przewoźnik przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować się dwoma kryteriami: ceny –waga 80% oraz gwarancji na pojazdy –waga 20%.

Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Docelowe parametry techniczne lokomotyw to m.in.: moc 800 - 1000 kW, prędkość maksymalna co najmniej 90 km/h. Dla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn - Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

Dzięki modernizacji, lokomotywy będą emitować mniej spalin i hałasu. Tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów kolejowych. Spółka wymaga realizacji przedmiotu zamówienia w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy (III kwartał 2015 roku).

Finansowanie zakupu jest planowane w części z funduszy Unii Europejskiej - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-20013. Jesienią 2012 r. projekt został umieszczony na liście rezerwowej projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
modernizacja
SM42
CZ LOKO
PESA
Newag

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....