TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Tunel dla łódzkiego metra z zielonym światłem
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 29.08.2018 08:48:57
Tunel dla łódzkiego metra z zielonym światłem

Nic już nie stoi na przeszkodzie, by za 4 lata powstał tunel kolejowy pod Łodzią – powiedział marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień we wtorek, po ogłoszeniu decyzji UE o przekazaniu 411 mln euro na budowę tunelu średnicowego, łączącego stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.

"Finansowanie UE zapewnione, wykonawca wybrany, projektowanie trwa – nic już nie stoi na przeszkodzie, by powstał tunel kolejowy pod Łodzią z dwoma dodatkowymi przystankami na Śródmieściu i Polesiu, i byśmy za cztery lata mogli zobaczyć zupełnie inny system komunikacji w Łodzi" – podkreślił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień na konferencji zwołanej po ogłoszeniu decyzji Komisji Europejskiej o przekazaniu 411 mln euro na budowę tunelu średnicowego pod Łodzią.

Będzie to drugi etap inwestycji, w ramach której w latach 2007-2013 UE sfinansowała inwestycje rzędu 242 mln euro w renowację łódzkiego węzła kolejowego i dworców na stacjach Łódź Fabryczna i Łódź Widzew. Obecny projekt powinien zostać ukończony w styczniu 2022 r. Zakłada on poprowadzenie podziemnej linii kolejowej od Łodzi Fabrycznej w kierunku zachodnim. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska.

Dzięki tunelowi średnicowemu, Łódź Fabryczna stanie się dworcem przelotowym. Przez ścisłe centrum miasta będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne - na osi Wschód–Zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi Północ–Południe (przez stacje Łódź Widzew – Łódź Fabryczna – Łódź Żabieniec). Inwestorem głównym jest PKP PLK, a wysokość dofinansowania UE sięga 85 proc. wartości projektu.

"Dzięki działaniom prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej i marszałka woj. łódzkiego Witolda Stępnia udało się wywalczyć dwie stacje pośrednie – przy ul. Zielonej i przy ul. Ogrodowej (stacje Łódź Śródmieście i Łódź Polesie - przyp. red.). Dzięki temu tunel pod Łodzią będzie mógł funkcjonować jako metro" – zaznaczył dyr. Wydziału Zarządzania Projektami w łódzkim magistracie Robert Kolczyński.

Jak dodał, obecnie trwają prace koncepcyjne zmierzające do opracowania dokumentacji technicznej inwestycji. Miasto jest w stałym kontakcie z PKP PLK i na bieżąco konsultuje takie zagadnienia jak przebieg tunelu, wygląd i funkcjonalność stacji Łódź Śródmieście i Łódź Polesie. Zgodnie z harmonogramem, prace budowlane powinny zacząć się wiosną przyszłego roku.

"W ramach właśnie procedowanego porozumienia miasto chce przeznaczyć ok. 70 mln zł na inwestycje na styku kolei i terenów miejskich. Będą to przejścia nad liniami kolejowymi, m.in. budowa dwóch wiaduktów przy ul. Rokicińskiej w śladzie ul. Hetmańskiej i ul. Malowniczej. Chcemy, by na skrzyżowaniu ul. Zielonej i al. Kościuszki powstał węzeł multimodalny integrujący przystanki tramwajowe na linii północ-południe. Rozmawiamy z PKP o bezpośrednich zejściach z przystanków tramwajowych do stacji Łódź-Śródmieście" – podał Kolczyński.

Zdaniem wicedyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Macieja Sobieraja, tunel średnicowy to kluczowa inwestycja transportowa, która na na pewno przyspieszy podróże nie tylko pomiędzy dzielnicami, ale również mniejszymi miastami aglomeracji i regionu - jak Zgierz, Pabianice, Koluszki. "To szansa na skok w rozwoju gospodarczym miasta, ponieważ obecnie pracodawcy poszukują pracowników coraz dalej od jego centrum – tunel daje szansę na szybki i sprawny transport" – ocenił.

Decyzję KE skomentował także kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Łodzi Waldemar Buda.

"To spodziewana decyzja, ale też dowód na to, że dyskusje i konflikty o różne pragmatyczne sprawy nie przesądzają kwestii współfinansowania przez UE wielu projektów, na których Polsce zależy. Bardzo się cieszę, że łódzki projekt na tak ogromną kwotę znalazł uznanie KE. +Mini metro+ dla Łodzi jest przełomowym projektem rządowym, który będzie realizowany w najbliższych latach. Wierzymy, że te środki przyspieszą realizację inwestycji" – podkreślił.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
tunel
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....