TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ułatwienia Deutsche Bahn dla pasażerów z powodu koronowirusa. Sprawdzamy!
InfoRail.pl Aleksandra Fedorska - Opublikowano: 18.03.2020 09:45:32
Ułatwienia Deutsche Bahn dla pasażerów z powodu koronowirusa. Sprawdzamy!

Z powodu epidemii koronowirusa transport publiczny został ograniczony zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.

Dotyczy to nie tylko autobusów, metra i tramwajów, ale także niemieckich kolei. Deutsche Bahn (DB) ogłosiły 13 marca, że wszystkie bilety zakupione do tego dnia, na podróż w okresie 13 marca – 30 kwietnia br., będą mogły zostać w prosty sposób przebukowane – najdalej do 30 czerwca 2020 roku – lub anulowane.

Bilety te można także wymienić na vouchery, które będą mogły zostać wykorzystane przez następne pięć lat. Ta możliwość ma dotyczyć także ofert promocyjnych, które dotychczas tylko w ograniczonym zakresie można było zamienić na vouchery. Natomiast wykluczone zostały z tej opcji bilety na komunikację miejską, np. na metro, które często kupowane są online razem z biletami na przejazdy dalekobieżne.

Kolejnym gestem dobrej woli kolei niemieckich jest zniesienie opłat za zwrot biletów. Dotychczas koszt ten wynosił 19 euro na trasach ogólnokrajowych i 17,50 euro na regionalnych.

Jak zatem wygląda obecnie w praktyce przebukowanie i zwrot biletów Deutsche Bahn?

Przykład 1: Poznań (Gł.) – Szlezwik, 31 marca

Bilet został zakupiony online 13 lutego na przejazd z Poznania do Szlezwika w północnych Niemczech. Podróż miała się odbyć 31 marca. Cena biletu, obejmującego przejazd InterCityExpressem z Poznania do Berlina, ICE z Berlina do Hamburga i koleją regionalną z Hamburga do Szlezwika wyniosła łącznie 31,60 euro dla osoby dorosłej i pięcioletniego dziecka. Do tego należy doliczyć miejscówki na ICE kosztujące 8 euro. Ta bardzo korzystna cena była efektem skorzystania z oferty promocyjnej "Super Sparpreis" i wykorzystania rabatu z racji posiadania kary Bahn Card 50 na rok 2019, której koszt wyniósł 255 euro. W ramach wprowadzonego przez niemiecki rząd federalny programu wsparcia dla transportu publicznego Bahn Card 50 w roku 2020 kosztuje 229 euro.

Przykład 2: Szlezwik – Norymberga (Hbf.), 11 kwietnia

Bilet został zakupiony online 15 lutego na przejazd ze Szlezwika do Norymbergi w dniu 11 kwietnia dla osoby dorosłej i pięcioletniego dziecka. Pierwszy etap to podróż pociągiem regionalnym do Hamburga gdzie nastąpiła przesiadka na ICE. Miejscówka w przedziale rodzinnym ICE kosztowała 8 euro, a cena biletu w promocji "Super Sparpreis" – 37,90 euro.

W przykładzie 2 klient decyduje się na całkowity zwrot biletu. Na koncie klienta na stronie DB zwrot biletu w trybie, w jakim można to było zrobić dotychczas, jest obecnie niemożliwy. Należy się zwrócić do biura obsługi klienta, gdzie pomoc uzyskuje się przez komunikator czatowy, który kieruje klienta do strony z formularzem. Można go wypełnić online. Po wypełnieniu formularza, należy czekać na odpowiedź mailową.

 W przykładzie nr 1 klient chce przełożyć podróż. Podobnie jak w przykładzie nr 2 nie można dokonać zwrotu lub przebukowania biletu z konta klienta na stronie DB. Pasażera kieruje się telefonicznie do biura obsługi klienta. Koszt rozmowy przez telefon komórkowy przy dzwonieniu z Niemiec wynosi 60 centów. Przy dzwonieniu z zagranicy koszt jest wyższy. W biurze obsługi udzielana zostaje krótka informacja, że do 30 czerwca wszystkie bilety są ważne w każdym pociągu.  "Wystarczy wsiąść do pociągu i jechać" – powiedział sympatyczny męski głos na linii Deutsche Bahn.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Deutsche Bahn
Niemcy
bilet

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....