Ułatwienia Deutsche Bahn dla pasażerów z powodu koronowirusa. Sprawdzamy!

inforail
18.03.2020 07:45
0 Komentarzy

Z powodu epidemiikoronowirusa transport publiczny został ograniczony zarówno w Polsce, jak i wNiemczech.

Dotyczy to nie tylko autobusów, metra i tramwajów, ale takżeniemieckich kolei. Deutsche Bahn (DB) ogłosiły 13 marca, że wszystkie biletyzakupione do tego dnia, na podróż w okresie 13 marca – 30 kwietnia br., będąmogły zostać w prosty sposób przebukowane – najdalej do 30 czerwca 2020 roku –lub anulowane.

Bilety te można także wymienić na vouchery, które będą mogłyzostać wykorzystane przez następne pięć lat. Ta możliwość ma dotyczyć takżeofert promocyjnych, które dotychczas tylko w ograniczonym zakresie można byłozamienić na vouchery. Natomiast wykluczone zostały z tej opcji bilety nakomunikację miejską, np. na metro, które często kupowane są online razem zbiletami na przejazdy dalekobieżne.

Kolejnym gestem dobrej woli kolei niemieckich jest zniesienieopłat za zwrot biletów. Dotychczas koszt ten wynosił 19 euro na trasachogólnokrajowych i 17,50 euro na regionalnych.

Jak zatem wygląda obecnie w praktyce przebukowanie i zwrotbiletów Deutsche Bahn?

Przykład 1: Poznań (Gł.)– Szlezwik, 31 marca

Bilet został zakupiony online 13 lutego na przejazd zPoznania do Szlezwika w północnych Niemczech. Podróż miała się odbyć 31 marca.Cena biletu, obejmującego przejazd InterCityExpressem z Poznania do Berlina,ICE z Berlina do Hamburga i koleją regionalną z Hamburga do Szlezwika wyniosłałącznie 31,60 euro dla osoby dorosłej i pięcioletniego dziecka. Do tego należydoliczyć miejscówki na ICE kosztujące 8 euro. Ta bardzo korzystna cena byłaefektem skorzystania z oferty promocyjnej „Super Sparpreis” i wykorzystaniarabatu z racji posiadania kary Bahn Card 50 na rok 2019, której koszt wyniósł255 euro. W ramach wprowadzonego przez niemiecki rząd federalny programuwsparcia dla transportu publicznego Bahn Card 50 w roku 2020 kosztuje 229 euro.

Przykład 2: Szlezwik– Norymberga (Hbf.), 11 kwietnia

Bilet został zakupiony online 15 lutego na przejazd zeSzlezwika do Norymbergi w dniu 11 kwietnia dla osoby dorosłej i pięcioletniegodziecka. Pierwszy etap to podróż pociągiem regionalnym do Hamburga gdzienastąpiła przesiadka na ICE. Miejscówka w przedziale rodzinnym ICE kosztowała 8euro, a cena biletu w promocji „Super Sparpreis” – 37,90 euro.

W przykładzie 2 klient decyduje się na całkowity zwrotbiletu. Na koncie klienta na stronie DB zwrot biletu w trybie, w jakim można tobyło zrobić dotychczas, jest obecnie niemożliwy. Należy się zwrócić do biuraobsługi klienta, gdzie pomoc uzyskuje się przez komunikator czatowy, którykieruje klienta do strony z formularzem. Można go wypełnić online. Powypełnieniu formularza, należy czekać na odpowiedź mailową.

 W przykładzie nr 1klient chce przełożyć podróż. Podobnie jak w przykładzie nr 2 nie można dokonaćzwrotu lub przebukowania biletu z konta klienta na stronie DB. Pasażera kierujesię telefonicznie do biura obsługi klienta. Koszt rozmowy przez telefonkomórkowy przy dzwonieniu z Niemiec wynosi 60 centów. Przy dzwonieniu zzagranicy koszt jest wyższy. W biurze obsługi udzielana zostaje krótkainformacja, że do 30 czerwca wszystkie bilety są ważne w każdym pociągu.  „Wystarczy wsiąść do pociągu i jechać” –powiedział sympatyczny męski głos na linii Deutsche Bahn.


Komentarze