TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ustawa podpisana, 110 mln zł rocznie na tabor
PAP - Opublikowano: 07.08.2015 12:35:27 16 komentarzy
Ustawa podpisana, 110 mln zł rocznie na tabor

Dofinansowanie w wysokości 110 mln zł rocznie na zakup, modernizację i naprawy taboru kolejowego trafi w latach 2016-2020 do województw - zakłada nowela ustawy o Funduszu Kolejowym, którą w środę podpisał prezydent Bronisław Komorowski.

Ustawa o Funduszu Kolejowym to jedna z dziesięciu ustaw podpisanych przez prezydenta Komorowskiego na dzień przed jego ustąpieniem z urzędu.

Zgodnie z nowelą przez najbliższe pięć lat województwom zostanie przyznanych w sumie 110 mln zł rocznie na rozwój kolejnictwa ze środków Funduszu Kolejowego, zarządzanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

W latach 2016-2020 będą obowiązywać dodatkowe kryteria, na podstawie których będzie ustalana wysokość dofinansowania dla województw. Są to: liczba mieszkańców i sytuacja ekonomiczna województwa.

Wielkość środków w danym roku budżetowym wynosi 110 mln zł. "100 mln zł dzielone jest proporcjonalnie do wyrównawczej subwencji ogólnej, którą otrzymują wszystkie województwa. Subwencję określa się co roku, bo to nie są stałe kwoty. Subwencja wyrównawcza faworyzuje województwa słabsze ekonomicznie tzn. o wyższym poziomie bezrobocia i niższym poziomie PKB. Przy takim podziale trzy województwa dostawałyby zero złotych, tj. woj. mazowieckie, dolnośląskie oraz wielkopolskie. Dlatego też powiększono pulę do podziału do 110 mln zł" - tłumaczył PAP senator Janusz Sepioł (PO).

10 mln zł przypadnie w równych częściach województwom, które otrzymały przy takim podziale kwotę niższą niż 3 mln zł rocznie. Są to województwa dolnośląskie, mazowieckie oraz wielkopolskie (otrzymają po ok. 3,33 mln zł).

Według wstępnych wyliczeń resortu infrastruktury i rozwoju wysokość rocznego dofinansowania wyniesie dla województw: kujawsko-pomorskiego około 8,1 mln zł; lubelskiego - 12,3 mln zł; lubuskiego - 5,7 mln zł; łódzkiego 5,5 mln zł; małopolskiego 7,2 mln zł; opolskiego - 4,9 mln zł; podkarpackiego 12,6 mln zł; podlaskiego 7,9 mln zł, pomorskiego - 3,3 mln zł; śląskiego - 5,7 mln zł; świętokrzyskiego - 8,9 mln zł; warmińsko-mazurskiego - 9,6 mln zł, zachodniopomorskiego - 8,4 mln zł.

Środki niewykorzystane przez województwa w danym roku budżetowym mogą być wykorzystane w latach następnych, jednakże nie później niż w 2021 r. Środki niewykorzystane do końca 2021 r. podlegają zwrotowi na rachunek Funduszu.

Ustawa ma obowiązywać następnego dnia po ogłoszeniu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
tabor
  • gutek – 07.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • zdislaw – 07.08.2015

    po co dawać większe fundusze na tabor dla województw o większym bezrobociu? przecież tam ludzie i tak i tak nie dojeżdżają do pracy bo jej nie ma - chyba, że tabor będzie budowany w tych województwach i zatrudnienie znajdą osoby, które tam zamieszkują.

  • kupa smiechu – 07.08.2015

    100mln lol buahahahahhaahahahahahahahahahzhhzhaahahahzhzhahahahHHahah przecież to nawet na 1 ezt nie wystarczy a niektórym na tramwaj.

  • zeus04 – 07.08.2015

    Na kilka wagonów do Pendolina wystarczy :)

  • ga – 07.08.2015

    Bronek nogl sobie juz dac spokoj z podpisywaniem. Cale szczescie, ze mamy w koncu Prezydenta na poziomie

  • gutek – 07.08.2015

    ocenzurowano komentarz który zawierał czystą prawdę.w demokratycznym państwie coś takiego nie powinno mieć miejsca

  • InfoRail – 07.08.2015

    Jakbyś nie wiedział to przypominam. To jest portal o kolei nie o polityce. Nie potrzebna nam są komentarze polityczne. To tak wyjaśniając to "ocenzurowanie".

  • gutek – 07.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • jag – 08.08.2015

    @kupa śmiechu nie bałamuć - ostatni zakup woj. Małopolskie 5 sztuk PESA Acatus Plus za 91 mln, czyli c.a. po 18 mln, więc kupa śmiechu to jest z Ciebie. Tramwaj za 100 mln? - gdzie taki znalazłeś? Pesa 2014N najdłuższy tramwaj w Polsce, cena jednostkowa c.a. 10 mln, czyli dziesięciokrotnie mniej niż sugerujesz.

  • Duchowny – 09.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • kupa smiechu – 09.08.2015

    Jag to pieniądze są dzielone na 16 województwa 110/16 teraz zobacz na co ci to wystarczy. Po moderusie beta na wonewodztwo. Naucz się czytać ze zrozumieniem. Pewnie masz z tym duże problemy od dzieciństwa?

  • jag – 10.08.2015

    Napisałeś 100 mln i nie odwracają kota ogonem. Czy Ty wiesz ile wynosi Fundusz Kolejowy od kiedy działa i po co znowelizowano umowę na te 100 mln rocznie? Jestem przekonany, że nie. Niestety z tekstu na infotram też tego się nie dowiesz i raczej można wyciągnąć wnioski podobne do Twoich...

  • jag – 10.08.2015

    @kupa śmiechu, a np. ten zakup to finansowany jest z tego podziału, który raczyłeś przedstawić w drugim poście tak szczegółowo?http://inforail.pl/urzad-marszalkowski-kupuje-12-ezt-ow-dla-kolei-malopolskich_more_75767.html

  • gall – 10.08.2015

    Mowa jest o 110 mln rocznie. dla przykładu woj. Warmińsko - Mazurskie otrzyma około 10 mln. rocznie co oznacza, że łącznie otrzyma około 50 mln zł.Taka suma pozwala kupić około 4 EZT a zmodernicować około 6 EZT.Jednak jest to forma dofinansowania a nie sfinansowania. To oznacza, że województwo będzie korzystało również z innych źródeł finansowania, co znacząco może zwiększyć liczbę zakupionych EZT lub innych pojazdów.

  • hegem – 10.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niemerytoryczny]

  • Piotr K. – 11.08.2015

    Wydaje mi się, że dzielęc środki powinno się przede wszystkim uwzględniać długość sieci kolejowej i wielkość przewozów, a nie liczba mieszkańców i dochody.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....