TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W 31 minut z Legnicy do Wrocławia. Rekordowy czas
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.11.2017 14:05:09 7 komentarzy
W 31 minut z Legnicy do Wrocławia. Rekordowy czas

Zaledwie 31 minut potrzebował pociąg Kolei Dolnośląskich na pokonanie trasy Legnica – Wrocław Główny. Rekordowy przejazd specjalny miał miejsce w niedzielę 26 listopada przy okazji pikniku kolejowego zorganizowanego przez regionalnego przewoźnika.

W dwóch nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych podróżowało ponad 500 pasażerów. Długość składu również była rekordowa, dwa połączone pociągi miały łączna długość prawie 200 metrów. Rekordowa podróż z Legnicy do Wrocławia Głównego pokazuje jak duży potencjał ma transport kolejowy na terenie Dolnego Śląska. Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie już 10 grudnia najszybsze pociągi pokonają trasę pomiędzy dwoma największymi miastami regionu w 44 minuty. Pozostałym zatrzymującym się na każdej stacji zajmie to około 50 minut. To czas, z którym nie może mierzyć się transport samochodowy.

Tak szybko po torach pomiędzy Legnicą a Wrocławiem jak Koleje Dolnośląskie nie jeździł jeszcze żaden przewoźnik. Kupione w tym roku nowoczesne składy są stworzone do komfortowego podróżowania przy dużych prędkościach. Stan infrastruktury kolejowej w naszym regionie między innymi dzięki inwestycjom Zarządu Województwa ulega ciągłej poprawie, przez co Dolnoślązacy mogą podróżować coraz szybciej, czego świadkami byliśmy w ostatnią niedzielę – zaznaczył Jerzy Michalak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Podwójny skład Kolei Dolnośląskich podczas niedzielnego przejazdu mknął po szynach z prędkością 160 km/h. To maksymalna prędkość dopuszczalna na tym odcinku zmodernizowanej linii kolejowej między Legnicą a Wrocławiem.

Prowadzenie takiego pociągu to naprawdę wielka przyjemność. Kiedy tylko dowiedziałem się, że będę miał okazję uczestniczyć w tym przejeździe poczułem radość, że napisaliśmy w niedzielę nowy rozdział historii kolei na Dolnym Śląsku – mówi Łukasz Wolski, maszynista Kolei Dolnośląskich.

Mam nadzieję, że wspólnie z właścicielem infrastruktury PKP PLK uda nam się jeszcze przyśpieszyć i zejść poniżej granicy 30 minut – mówi Jerzy Michalak Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny za transport. W przyszłości we współpracy organizatora z przewoźnikiem KD planujemy uruchomić na głównych trasach do Wrocławia przyśpieszone pociągi typu REGIO EXPRESS, których atrakcyjny czas przejazdu z całą pewnością przyciągnie nowych pasażerów i spowoduje zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do Wrocławia z okolicznych miast regionu. Wzrost atrakcyjności kolei to nasz cel który od lat konsekwentnie realizujemy wspólnie z Kolejami Dolnośląskimi – dodaje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Legnica
Wrocław
  • PPP – 27.11.2017

    Newag się uaktywnił PR-owo w ostatnich dniach. To dobrze, ale zastanawiam się czy tak na zawsze, czy tylko w związku z podbijaniem bębenka opcji strategicznych...?

  • Alaska – 27.11.2017

    Tylko dygresja z 1936 roku. 15 maja 1936r. z Berlina, z Dworca Śląskiego (to dzisiejszy Ostbahnhof) wyjechał pierwszy super szybki pociąg do Bytomia. Nazwano go „Fliegender Schlesier” czyli „Latający Ślązak”. Z racji oszałamiającej prędkości jaką osiągał – czyli średnio ok. 130 km na godz., a chwilami nawet 160, powszechnie wołano nań „Latający Pieron”. Podróż do stacji końcowej w Bytomiu trwała 4 godziny 25 minut.

  • mechanik – 27.11.2017

    @ "... najszybsze pociągi pokonają trasę pomiędzy dwoma największymi miastami regionu ..."Wałbrzych jest większy od Legnicy.

  • mechanik – 27.11.2017

    To straszne że jest większy!

  • PZ – 27.11.2017

    Nie to straszne i niepojęte (dla Ciebie), że to wydarzyło się na E30. Czekamy na elektryfikację do Zgorzelca i czas jazdy poniżej 90 minut z 2-3 postojami po drodze.

  • mechanik – 27.11.2017

    Dla mnie? Bo nie bardzo chwytam?!

  • realista – 27.11.2017

    Cicho dzieciaki. Kłócicie sie o pierdoły. W takim razie czekamy na pociągi które nie będą wszędzie stawać. Przydały by sie bo naprawde nie ma potrzeby aby np pociąg do drezna stawał na każdej wiosce.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....