Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Gdańsku peron nr 2 oddany podróżnym. Przebudowa peronu nr 1

inforail
25.09.2018 11:11
0 Komentarzy

Na stacji GdańskGłówny od 25 września podróżni korzystają z dwóch krawędzi peronu nr 2. Terazprzebudowa obejmie peron nr 1.

PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że zakończyły pierwszyetap modernizacji stacji Gdańsk Główny. Ważnym efektem prac za ponad 73 mln złstaje się większa dostępność stacji dla osób o ograniczonej możliwościporuszania się. Przebudowany peron dla pociągów dalekobieżnych jest wyższy,pokryty antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Pasażerowie mogąwygodniej wsiadać do pociągów. Są także nowe ławki i gabloty informacyjne.Czytelne oznakowanie ułatwia orientację na stacji.

Jak informuje spółka istotnym efektem modernizacji jestlikwidacja barier architektonicznych i „otwarcie” stacji dla wszystkichpodróżujących. Zamontowane są ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących iniewidomych. Będą również tablice z informacjami napisanymi alfabetem Braille'a.Dojście na peron ułatwią dwie windy w przejściach podziemnych. Urządzenia sąsprawdzane przed oddaniem do eksploatacji. Udostępnione zostaną również schodyruchome. Do końca roku zamontowane zostaną tablice o przyjazdach i odjazdachpociągów, zintegrowane z komunikatami głosowymi.

Przebudowa stacji Gdańsk Główny zwiększy dostępność do koleioraz komfort podróży mieszkańców i turystów. Pasażerowie korzystać będą z dwóchpodwyższonych nowoczesnych peronów, dostępnych dla osób o ograniczonejmożliwości poruszania się. 

Historycznyakcent

PKP Polskie Linie Kolejowe podkreśliły, że zadbały ozachowanie historycznych walorów gdańskiej stacji. Ponad stuletnia zabytkowawiata z 1901 roku została poddana renowacji. Oświetlenie, słupy oraz brukowananawierzchnia nawiązują do historycznego wyglądu peronów. Odrestaurowanopochodzące z początku ubiegłego wieku schody kamienne i barierki. Praceprowadzone na peronie przebiegały pod okiem konserwatora zabytków.

Rusza przebudowaperonu nr 1

Jeszcze we wrześniu kolejny etap prac obejmie peron nr 1.Obsługa podróżnych będzie zachowana z peronu nr 2. W trosce o bezpieczeństwo,miejsce robót będzie oznakowane i zabezpieczone. Wraz z remontem peronukontynuowane będą prace w tunelu dworcowym. Wykonawca wymieni płytę stropową.Remont ścian oraz posadzki zwiększyestetykę i funkcjonalność przejścia.

Zakończenie inwestycji planowane jest w styczniu 2020 roku.


Komentarze