Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W listopadzie aukcja elektroniczna w przetargu na odcinek Czyżew-Białystok

inforail
25.10.2019 14:45
0 Komentarzy

Na początku listopadama się odbyć aukcja elektroniczna w przetargu na budowę 71-km odcinkaCzyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica – poinformował wpiątek PAP dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLKSA Krzysztof Pietras.

To jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. Przetargoweoferty otwarto w sierpniu, trwa ich ocena. PKP PLK podało po otwarciu ofert, żewszystkie firmy, które stanęły do przetargu zaproponowały ceny, którekilkakrotnie przekraczają wartość zamówienia. Wynosiła ona ok. 1,5 mld złbrutto, firmy proponowały od 3,4 do 5,2 mld zł.

Dyrektor Krzysztof Pietras, który był w piątek w urzędziemarszałkowskim w Białymstoku na podpisaniu aneksu zwiększającego dotację nainwestycje rewitalizacyjne w rejonie Kuźnicy, powiedział PAP, że mimo iż ofertyna odcinek Czeżew-Białystok przekraczają wartość zamówienia, jest szansa narozstrzygnięcie tego przetargu i PKP PLK „będą do tego dążyć”.

„Krajowy Program Kolejowy przewiduje już finansowaniena tę inwestycję, na odcinek Czyżew-Białystok” – powiedział Pietras.Poinformował, że „są podjęte decyzje w tej sprawie”. „Byłaaktualizacja Krajowego Programu Kolejowego we wrześniu i w tej aktualizacji teśrodki zostały zabezpieczone” – powiedział Pietras.

Czyżew-Białystok to ostatni przewidziany do modernizacjiodcinek trasy kolejowej z Warszawy do Białegostoku, fragment międzynarodowejtrasy kolejowej Rail Baltica łączącej Polskę i inne kraje UE z państwaminadbałtyckimi. Obecnie trwający przetarg jest kolejnym na odcinekCzyżew-Białystok, w poprzednich nie udało się wybrać wykonawcy, bo firmychciały więcej pieniędzy niż miał na ten cel inwestor.

Międzynarodowa trasa E75 Rail Baltica jest największąinwestycją kolejową w województwie podlaskim. Jak zapowiadały wcześniej PKPPLK, po modernizacji pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny.

PKP PLK przygotowują również plany związane z budową RailBaltica na odcinkach powyżej Białegostoku. Emocje wzbudza np. przebieg tzw.północnej kolejowej obwodnicy Białegostoku. Na konsultacjach, zaprezentowanychprzez PKP PLK wariantów nie zaakceptowali mieszkańcy gmin Wasilków i DobrzyniewoDuże, bo obwodnica miałaby przebiegać zbyt blisko ich domów lub oznaczałabykonieczność wielu wyburzeń budynków.

PKP PLK pracuje nad nowymi wariantami tej obwodnicy.Krzysztof Pietras poinformował w piątek, że PKP PLK będzie prezentować te nowewarianty i prosić różne gremia i instytucje o wyrażenie pisemnych opinii,stanowisk na ich temat.

W poniedziałek na sesji sejmiku województwa podlaskiego mabyć przedstawiona informacja w sprawie kolejowej obwodnicy. Marszałekwojewództwa Artur Kosicki powiedział w piątek dziennikarzom, że sprawa pojawisię na sejmiku z inicjatywy radnych, którzy chcą się dowiedzieć jak tainwestycja wpisuje się w plany zagospodarowania przestrzennego w regionie.

Kosicki dodał, że radnym zależy, aby ta inwestycja – którajest w regionie bardzo potrzebna – była przygotowana i realizowana z jaknajmniejszą szkodą dla mieszkańców. Dodał, że czerwcu urząd zwracał uwagę PKPPLK, że prace nad obwodnicą są prowadzone na starych, nieaktualnychmateriałach, które nie odzwierciedlają chociażby dzisiejszej zabudowy.


Komentarze