W październiku koniec prac w najdłuższym tunelu skalnym

inforail
15.09.2020 10:45
0 Komentarzy

W październikuzakończą się prace remontowe w tunelu kolejowym pod Małym Wołowcem –najdłuższym skalnym tunelu w Polsce. Remont obiektu w tym roku kosztował 8 mlnzł – podały we wtorek PKP Polskie Linie Kolejowe.

Tunel pod Małym Wołowcem leży na trasie kolejowej pomiędzyWałbrzychem a Jedliną Zdrój. To najdłuższy skalny tunel kolejowy w Polsce –mierzy 1603 m; powstał w 1912 r.

Prace remontowe prowadzone są tam od ubiegłego roku i majązakończyć się w październiku. „Obiekt ma wzmocnioną wewnętrzną obudowę.Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy iuzupełnił spoiny. Udrożniono i oczyszczono kanały wentylacyjne. Zmienił sięwygląd wjazdów do tunelu. Oczyszczone są ściany czołowe wraz z gzymsami.Usunięto luźne bloki, odłamki skalne i samosiejki” – przekazał we wtorek PAPrzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Rzecznik dodał, że skalne ściany przy tunelu będązabezpieczone specjalnymi siatkami, a nad tunelem zostaną odtworzone rowyodwadniające.

Siemienic podkreślił, że prowadzone obecnie prace remontowenie mają wpływu na ruch pociągów. Wcześniej, od końca kwietnia do końcasierpnia, na odcinku Wałbrzych Główny – Głuszyca obowiązywała zastępczakomunikacja autobusowa.

Siemienic podał, że w tym roku prace remontowe w tunelukosztowały około 8 mln zł, w ubiegłym zaś, kiedy remontowana też m.in. tory,ponad 10 mln zł.(PAP)

Komentarze