W październiku koniec prac w najdłuższym tunelu skalnym
W październikuzakończą się prace remontowe w tunelu kolejowym pod Małym Wołowcem –najdłuższym skalnym tunelu w Polsce. Remont obiektu w tym roku kosztował 8 mlnzł – podały we wtorek PKP Polskie Linie Kolejowe.
Tunel pod Małym Wołowcem leży na trasie kolejowej pomiędzyWałbrzychem a Jedliną Zdrój. To najdłuższy skalny tunel kolejowy w Polsce –mierzy 1603 m; powstał w 1912 r.
Prace remontowe prowadzone są tam od ubiegłego roku i majązakończyć się w październiku. „Obiekt ma wzmocnioną wewnętrzną obudowę.Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy iuzupełnił spoiny. Udrożniono i oczyszczono kanały wentylacyjne. Zmienił sięwygląd wjazdów do tunelu. Oczyszczone są ściany czołowe wraz z gzymsami.Usunięto luźne bloki, odłamki skalne i samosiejki” – przekazał we wtorek PAPrzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Rzecznik dodał, że skalne ściany przy tunelu będązabezpieczone specjalnymi siatkami, a nad tunelem zostaną odtworzone rowyodwadniające.
Siemienic podkreślił, że prowadzone obecnie prace remontowenie mają wpływu na ruch pociągów. Wcześniej, od końca kwietnia do końcasierpnia, na odcinku Wałbrzych Główny – Głuszyca obowiązywała zastępczakomunikacja autobusowa.
Siemienic podał, że w tym roku prace remontowe w tunelukosztowały około 8 mln zł, w ubiegłym zaś, kiedy remontowana też m.in. tory,ponad 10 mln zł.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze