Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W tym roku Griffiny z modułem silnika dojazdowego

inforail
13.02.2017 07:19
0 Komentarzy

„W 2017 r.spodziewamy się dostawy 5 nowych lokomotyw Griffin z modułem silnikadojazdowego, wyprodukowanych przez Newag. Dodatkowo, w związku z rozpoczęciemprzewozów zbóż, pozyskaliśmy nowoczesne, specjalistyczne wagony” ?informuje Prezes Lotos Kolej Henryk Gruca.

Lotos Kolej nie inwestuje dużych środków w zakup lokomotyw iwagonów, bazuje na leasingu i dzierżawie taboru. Wydaje natomiast pieniądze nawprowadzanie nowoczesnych narzędzi informatycznych.

Nakłady inwestycyjne spółki w 2016 roku wyniosły około 13,5mln zł. Główne pozycje to modernizacja dwóch lokomotyw manewrowych orazinwestycje w różne narzędzia i systemy IT.

„W 2017 roku inwestycje w tabor będą na zbliżonympoziomie, natomiast nakłady w IT znacznie wzrosną” – zapowiada prezes.

Lotos Kolej, korzystając głównie z dzierżawy/leasingu,dostosowuje ilość eksploatowanego taboru do rodzaju i wielkości przewozów.

Zarząd Lotosu nie planuje debiutu giełdowego Lotosu Kolej. „Zgodniez nowo przyjętą strategią na lata 2017-2022, spółka Lotos Kolej odgrywa istotnąrolę w zwiększaniu konkurencyjności logistyki grupy kapitałowej Lotos. LotosKolej przewozi wszystkie produkty wysyłane z lub do gdańskiej rafinerii koleją(m.in. paliwa płynne, asfalty drogowe, oleje bazowe czy półprodukty). Mając tona uwadze, zarząd Grupy Lotos nie planuje debiutu publicznego akcji LotosKolej” – poinformowało PAP biuro komunikacji Grupy Lotos. Pomysł wprowadzeniaLotosu Kolej na giełdę wyszedł kilka lat temu od zarządu Lotosu, którymkierował Paweł Olechnowicz. Jeszcze jesienią zeszłego roku ówczesny wiceprezesLotosu Przemysław Marchlewicz mówił, że debiut Lotosu Kolej na giełdzie jestmożliwy. Zapowiadał, że wszystko będzie zależało od strategii rozwoju i planówinwestycyjnych przewozowej spółki.


Komentarze