TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wiedeń: Pierwsze wagony Railjet weszły do produkcji
OEBB R. Piech - Opublikowano: 05.10.2007 14:59:41
Wiedeń: Pierwsze wagony Railjet weszły do produkcji

ÖBB oraz Siemens oficjalnie przekazały informację o postępach nad budową wagonów do pociągów Railjet. Railjet to program nowych pociągów dużej prędkości stworzony przez koleje ÖBB. Pierwotnie była mowa, że mają to być pociągi zespołowe, jednak ostatecznie zarząd ÖBB zdecydował się na bardziej niespotykaną opcję. Otóż pociągi Railjet będą się składały ze specjalnych składów wagonowych w składzie ciągniono –pchanym. Za siłę pociągową posłużą lokomotywy Taurus, których prędkość maksymalna wynosi 230km/h. Najwyraźniej koleje austriackie zakupiły zbyt wiele lokomotyw tego typu, które teraz trzeba właściwie wykorzystać. W efekcie powstanie najszybszy skład w układzie ciągniono –pchanym z klasyczną lokomotywą. Dotychczasowe osiągały jedynie 200km/h, nie wliczając w to pociągów ICE2, które jednak mają specjalną głowicę napędową, a nie klasyczną lokomotywę.

  

Tak więc po dokonaniu wyboru technologii ruszyły prace nad budową wagonów. Obecnie pudła pierwszych wagonów są już wykonane i następuje montaż wnętrza. Oznacza to, że kolejny krok do nowego produktu został uczyniony. Railjet ma oznaczać nową jakościową ofensywę ÖBB. Pociąg będzie się składał z trzech klas i ma znacznie poprawić komfort podróżowania w Austrii, który z powodu znacznego zwiększenia ilości podróżnych mocno spadł. W ruchu znajdują się wszystkie wagony, których itak jest zbyt mało. Do tego część wagonów wymaga wręcz natychmiastowej modernizacji. To ma się z erą Railjet skończyć. Nowe wagony mają dodatkowo ułatwić podróżowanie osobom niepełnosprawnym. Oprócz trzech miejsc na wózki inwalidzkie oraz kabiny WC przystosowanej dla osób z ograniczoną ruchowością zadbano również o optyczną i akustyczną informację dla osób niedowidzących i niedosłyszących.

Pierwotnie zamówiono 23 składy lecz niedawno rozszerzono zamówienie o kolejne 44 składy Railjet, które oferują 408 miejsc siedzących. Wartość tych inwestycji jest szacowana na 816 milionów euro.  Pierwsze składy pojawią się na początku 2008 roku, natomiast od zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2008 roku pojawi się sześć par pociągów na trasie Wiedeń –Monachium oraz siedem między Wiedniem, a Budapesztem tworzące dwugodzinny takt. Natomiast od nowego rozkładu jazdy 2009 pociągi Railjet mają się również pojawić na trasie Wiedeń –Salzburg –Innsbruck –Feldkirch –Bregenz lub Zürich. Połączenia Wiedeń –Graz –(Ljubljana/Zagreb) oraz Wien - Villach –(Wenecja) dołączą w 2010 roku. Dzięki nowym pociągom stanie się możliwe skrócenie rozkładowego czasu jazdy. Np. z Wiednia do Salzburga pojedzie się  2 godziny i 15 minut, zamiast obecnych 2 godzin i 37 minut.

Źródło: Komunikat prasowy ÖBB


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Austria
OBB
OeBB
Siemens
Railjet
Taurus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....