TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Większość pociągów zniknie ze zmodernizowanej linii nr 9, jeśli powstanie `szprycha`
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.03.2019 10:02:20
Większość pociągów zniknie ze zmodernizowanej linii nr 9, jeśli powstanie `szprycha` (mat. prasowe)

Poseł Stanisław Tyszka zapytał Ministerstwo Infrastruktury o zwiększenie przepustowości linii Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna. Jak się okazuje w planach jest szprycha do CPK, która przejmie obsługę większości pociągów.

Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel szacunkowy koszt dobudowy trzeciego toru linii kolejowej nr 9 na odcinku Chotomów – Nowy Dwór Mazowiecki według PKP PLK wynosi ok. 150 mln zł, przy czym dokładna wielkość wydatków możliwa byłaby do określenia po opracowaniu dokumentacji przedprojektowej. Dodajmy, że w ramach po modernizacji, jak już wielokrotnie pisaliśmy, nie do końca udanej, trzeci tor jest tylko na odcinku właśnie do Chotomowa. Koszt takiej dokumentacji można ocenić na ok. 500 tys. zł. Analizy możliwych źródeł finansowania ww. dokumentacji nie były prowadzone – stwierdził Bittel.

Odnośnie do możliwości wpisania budowy trzeciego toru na odcinku Chotomów – Nowy Dwór Mazowiecki w koncepcję budowy CPK i ujęcia go jako "Szprychy CPK" informuję, że zgodnie z Koncepcją przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej, przyjętej uchwałą Rady Ministrów, w ramach etapu I rozbudowy krajowej sieci kolejowej zrealizowana ma zostać budowa nowej linii kolejowej Warszawa Choszczówka – Kątne, która przejmie większą część ruchu pociągów dalekobieżnych z analogicznego odcinka linii kolejowej nr 9, tj. także z objętego interpelacją odcinka Chotomów – Nowy Dwór Mazowiecki. Jako zadanie komplementarne do ujętego w CPK, przewidziana jest do realizacji rozbudowa odcinka Warszawa Praga – Warszawa Choszczówka linii nr 9 do czterotorowego. Pozwoli to na wzrost przepustowości oraz umożliwi separację ruchu regionalnego i dalekobieżnego.

W zakresie zabezpieczenia rezerwy terenu pod budowę trzeciego toru Bittel poinformował, że istnieją fizyczne możliwości przeprowadzenia go pomiędzy Chotomowem a Nowym Dworem Mazowieckim. Aktualna szerokość terenu kolejowego pozwala na budowę dodatkowego toru po północnej stronie linii kolejowej nr 9, przy czym nie można wykluczyć konieczności pozyskania dodatkowego terenu m.in. dla budowy/przebudowy infrastruktury towarzyszącej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Gdynia
tor
PKP PLK
Andrzej Bittel
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....