TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Większy KISS dla szwajcarskiego przewoźnika BLS
InfoRail/Karol Wach - Opublikowano: 27.03.2012 10:39:08 2 komentarze
Większy KISS dla szwajcarskiego przewoźnika BLS

Stadler zaprezentował piętrowy skład KISS dla BLS Erlen (Szwajcaria, kanton Thurgau) –drugiego co do wielkości szwajcarskiego przewoźnika kolejowego. To historyczny moment dla przewozów kolejowych w regionie. Nowe, piętrowe składy, mogą zabrać na swój pokład o 30% pasażerów więcej na miejscach siedzących niż pociągi podmiejskie kursujące dziś na liniach „berneńskich”. 28 zamówionych pociągów zostanie wyprodukowanych w fabrykach Stadlera w Altenrhein i dostarczonych do końca 2014 roku. Pierwsze składy zaczną wozić pasażerów już pod koniec tego roku, prawdopodobnie w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Łączna wartość kontraktu to 494 miliony franków szwajcarskich.  

Prezentacji pierwszego pociągu dla BLS dokonali właściciel Stadlera –Peter Spuhler oraz Bernard Guillelmon –szef przewoźnika. Pierwszy KISS został wyprodukowany zaledwie w ciągu dziewięciu miesięcy, jak wspomnieliśmy wcześniej w zakładach w Alternrhein. Obecnie pojazd przechodzić będzie intensywne testy oraz jazdy próbne. Jego przekazanie przewoźnikowi planowane jest na wrzesień 2012 roku.

Więcej miejsc, większe bezpieczeństwo

KISS dla BLS będzie mógł przewieźć 335 pasażerów na miejscach siedzących, z czego 61 w pierwszej klasie oraz 110 podróżnych na stojąco. W naszych piętrusach nie zabraknie komfortu i przestrzeni –mówi Bernard Guillelmon, szef BLS. To historyczny moment dla firmy i przełomowy moment dla pasażerów. Nowe pociągi będą mogły przewozić o 30% pasażerów więcej niż dotychczas kursujące na linii „berneńskiej”–dodaje. Piętrowy KISS to skład niskopodłogowy z wysuwanymi stopniami. Klimatyzowany, z ogrzewaniem podłogowym i ściennym, z systemem audio i nowoczesnej informacji pasażerskiej, dwiema toaletami (jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych), gniazdkami elektrycznymi w 1 klasie –to tylko podstawowe wyposażenie składów.

Pociągi na linie S1, S3, S31 i S6

Jazdy szkoleniowe dla pracowników BLS rozpoczną się jesienią tego roku. Będą wprowadzone wyłącznie na trasie linii S31. Z końcem roku pociągi pojawią się w rozkładzie jazdy. Do końca 2014 roku mają kursować na liniach podmiejskiego systemu „berneńskiego”:

S1 Fryburg-Berno-Münsingen-Thun

S3 (Biel / Bienne-Berno-Belp,

S31 Münchenbuchsee-Berno-Belp  

S6 Schwarzenburg-Berne.

Wprowadzenie do ruchu nowych pojazdów będzie wymagało wydłużenia peronów, tak, aby składy mogły bez przeszkód kursować w trakcji podwójnej.

Milowy krok także dla Stadlera  

Z nowego pociągu zadowolony jest również szef producenta –Perer Spuhler. To duży krok do przodu –mówi. Powstanie nowego, piętrowego pociągu KISS pokazuje jak bardzo innowacyjni i elastyczni jesteśmy. W ciągu dziewięciu miesięcy skonstruowaliśmy pojazd, spełniający najwyższe normy bezpieczeństwa –przeciwpożarowe i wypadkowe, a także standardy stawiane pociągom poruszającym się tunelem Lötschberg Base. Bardzo się cieszę, że BLS będzie wykorzystywać nasze pociągi w okolicach stolicy –dodaje Spuhler.

Kontrakt na zakup 28 pociągów KISS jest największą w historii przewoźnika jednorazową inwestycją taborową. BLS planuje dalsze zakupy, na które przeznaczyć chce około 1,2 mld fraków szwajcarskich do 2025 roku.                         

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Stadler
Szwajcaria
KISS
Berno
  • DarekP – 30.03.2012

    Nie mają ustawy o zamówieniach publicznych, nie żyłują ceny, wymagają wysokiej jakości i techniki. Szanują własny przemysł, oszczędzają na kosztach obsługi, wzmacniają swoją konkurencyjność w świecie. Mam wrażenie, że to zupełnie odwrotnie niż u nas, gdzie ustawa wspiera dziadostwo, a firmy własnymi siłami szukają możliwości zaistnienia poza krajem. Ale w końcu, kto bogatemu zabroni nadal się bogacić i łupić nie tyle biedniejszych, co głupszych.

  • zbig – 01.04.2012

    Zupelna racja DarekP, to kwestia kultury ale takze wielu czynnikow ktore ogolnie mozna nazwac glupota! Chociazby 'prywata' ktora jest najwazniejsza, skutecznie zwalcza sie pojecia jak chocby 'zrobic cos dla spoleczenstwa dla kraju' czyli innaczej jak byc patriotycznym. Samo to slowo jest przedstawiane jak jakis archaik. Do tego nie wykorzystane srodki a dyrektorow od DKP ktorych nie bedzie - szesciu. Sam kontrakt dla hiszpanskiej firmy na 'wstepna analize' 49 milionow - w bloto, no nie w bloto tylko do czyjes kieszeni! i tak dalej i dalej a odpowiedzialnosci i kontroli spolecznej nad tym wszystkim jak nie bylo tak niema i nie bedzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....