Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wreszcie ruszy remont trasy do Radomia?

inforail
10.03.2017 10:26
0 Komentarzy

Na przełomie marca ikwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóchodcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiejpołowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia toinwestycja od lat oczekiwana przez mieszkańców Radomia i całego regionu. Wieluz nich codziennie dojeżdża do pracy do stolicy.

Jak poinformował PAP Karol Jakubowski z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe, na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanieumów z wykonawcami robót.

Jakubowski powiedział, że na początku roku wybranonajkorzystniejsze oferty dotyczące modernizacji dwóch odcinków trasy kolejowej:Warszawa – Czachówek – Warka oraz Warka – Radom.

W przypadku odcinka z Czachówka do Warki wybrano propozycjękonsorcjum sześciu podmiotów polskich i zagranicznych, na czele ze spółkąStrabag. Oferta opiewa na 266,5 mln zł. Najlepszą ofertę na odcinek z Warki doRadomia złożyło konsorcjum sześciu spółek z Polski, Austrii i Niemiec, któregoliderem jest Track Tec Construction z Wrocławia. Konsorcjum zażądało 527,9 mlnzł.

Prace na odcinku z Warki do Radomia to kluczowy elementmodernizacji trasy kolejowej z Radomia do stolicy. Na tym odcinku przebiegatylko jeden tor, co ogranicza ruch kolejowy. Wykonawca robót będzie więc musiałm.in. wybudować drugi tor i nowy most nad Pilicą. „Przebudowane zostanąstacje i przystanki na trasie – wszystkie będą dostosowane do obsługi osóbniepełnosprawnych” – dodał Jakubowski. Podkreślił, że zmodernizowanezostaną też przejazdy kolejowo-drogowe, co zwiększy poziom bezpieczeństwakierowców i pociągów. Lepszy przejazd składów – jak zaznaczył Jakubowski -zapewnią zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym orazrozjazdy.

Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka – Radompowinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r., a zakończyć w II kwartale 2021 r.Na odcinku Czachówek – Warka rozpoczęcie prac planowane są na III kwartał 2018r., a zakończenie w II kwartale 2020 r.

Przed przystąpieniem do robót wykonawcy muszą opracowaćprojekty inwestycji, ponieważ są one realizowane w formule „projektuj ibuduj”.

Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka liniikolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy majązakończyć się w 2017 r.

Po zmodernizowaniu całej linii kolejowej z Warszawy doRadomia pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Do około 75minut skrócony zostanie czas przejazdu najszybszych pociągów, obecnie to ok.115 minut.


Komentarze