TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wystartowała nowa spółka Siemens Mobility, pierwszy krok w walce z CCRC
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.07.2018 11:03:22
Wystartowała nowa spółka Siemens Mobility, pierwszy krok w walce z CCRC (foto: Siemens)

Z początkiem lipca branża Mobility Siemensa została wyodrębniona ze struktury macierzystej firmy i rozpoczęła działalność jako nowa spółka - Siemens Mobility Sp. z o.o.

Kapitał zakładowy został ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln złotych. W strukturze firmy znalazło się około 100 osób.

Obszary działalności

Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach – taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), a także doradztwa związanego z techniką transportu szynowego i drogowego. Firma przejmie także dział związany ze sprzedażą napędów trakcyjnych do pojazdów szynowych.

Siemens Mobility Sp. z o.o. zajmie się realizacją zarówno obecnych kontraktów, ale także zamierza brać udział w nowych postępowaniach.

- W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie duże projekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrym przykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro – mówi Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

Fuzja z Alstomem

Wydzielenie branży Mobility ze struktur Siemensa to pierwszy krok do planowanego połączenia działów transportowych Siemensa i Alstomu, które zostało ogłoszone pod koniec września ubiegłego roku. Główną przyczyną połączenie spółek jest chęć wyrównania szans w walce o kontrakty z chińskim CRRC.

Po połączeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu będzie globalnie zatrudniać 62 tys. osób, dysponować portfelem wartym ponad 60 mld EUR i osiągać roczne przychody na poziomie ponad 15 mld EUR.

Na początku czerwca 2018 r. spółki oficjalnie złożyły dokumenty do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody organu regulacyjnego na połączenie. Planowana fuzja z Alstomem ma nastąpić na początku 2019 r.

Cyfrowa przyszłość

Nowa spółka Siemensa w Polsce ma bardzo ambitne plany na kolejne lata, zwłaszcza w obszarze upowszechnienia cyfrowych technologii na kolei i w systemach miejskich.

- Będziemy dalej aktywnie działać na rzecz wprowadzania innowacyjnych i technologicznie zaawansowanych produktów w obszarze kolejnictwa i drogownictwa. Uważnie przyglądamy się planowanym przetargom na zakup lokomotyw, wagonów, elektrycznych zespołów trakcyjnych, metra oraz systemów do sterowania ruchem kolejowym i drogowym. Silnie stawiamy także na cyfryzację. Przykładem może być system zdalnego prowadzenia ruchu pociągów za pośrednictwem chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy (IoT), który rozwijamy w Norwegii. Takie projekty to przyszłość i mamy nadzieję, że uda się je wdrożyć także na polskim rynku – dodaje Krzysztof Celiński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Siemens Mobility
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....