Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wystartowała nowa spółka Siemens Mobility, pierwszy krok w walce z CCRC

inforail
09.07.2018 09:03
0 Komentarzy

Z początkiem lipcabranża Mobility Siemensa została wyodrębniona ze struktury macierzystej firmy irozpoczęła działalność jako nowa spółka – Siemens Mobility Sp. z o.o.

Kapitał zakładowy został ustanowiony na poziomie ponad 9,5mln złotych. W strukturze firmy znalazło się około 100 osób.

Obszary działalności

Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach – taboru,automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), atakże doradztwa związanego z techniką transportu szynowego i drogowego. Firmaprzejmie także dział związany ze sprzedażą napędów trakcyjnych do pojazdówszynowych.

Siemens Mobility Sp. z o.o. zajmie się realizacją zarównoobecnych kontraktów, ale także zamierza brać udział w nowych postępowaniach.

– W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynekm.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DBCargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla MetraWarszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie dużeprojekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa.Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrymprzykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dlawarszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro – mówi KrzysztofCeliński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

Fuzja z Alstomem

Wydzielenie branży Mobility ze struktur Siemensa to pierwszykrok do planowanego połączenia działów transportowych Siemensa i Alstomu, którezostało ogłoszone pod koniec września ubiegłego roku. Główną przyczynąpołączenie spółek jest chęć wyrównania szans w walce o kontrakty z chińskimCRRC.

Po połączeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu będzieglobalnie zatrudniać 62 tys. osób, dysponować portfelem wartym ponad 60 mld EURi osiągać roczne przychody na poziomie ponad 15 mld EUR.

Na początku czerwca 2018 r. spółki oficjalnie złożyłydokumenty do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody organu regulacyjnegona połączenie. Planowana fuzja z Alstomem ma nastąpić na początku 2019 r.

Cyfrowa przyszłość

Nowa spółka Siemensa w Polsce ma bardzo ambitne plany nakolejne lata, zwłaszcza w obszarze upowszechnienia cyfrowych technologii nakolei i w systemach miejskich.

– Będziemy dalej aktywnie działać na rzecz wprowadzaniainnowacyjnych i technologicznie zaawansowanych produktów w obszarze kolejnictwai drogownictwa. Uważnie przyglądamy się planowanym przetargom na zakuplokomotyw, wagonów, elektrycznych zespołów trakcyjnych, metra oraz systemów dosterowania ruchem kolejowym i drogowym. Silnie stawiamy także na cyfryzację.Przykładem może być system zdalnego prowadzenia ruchu pociągów za pośrednictwemchmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy (IoT), który rozwijamy w Norwegii.Takie projekty to przyszłość i mamy nadzieję, że uda się je wdrożyć także napolskim rynku – dodaje Krzysztof Celiński.


Komentarze