Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Częstochowy do Zawiercia krócej. O 10 minut

inforail
06.07.2020 13:45
0 Komentarzy

Efektem realizowanegoprzez PKP Polskie Linie Kolejowe unijnego projektu z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko za 370 mln zł, będą krótsze podróże na trasieZawiercie – Częstochowa – podały PKP PLK.

Spółka wskazała, że podróżni korzystają już z nowych peronóww Częstochowie Raków i Żarkach Letnisko. Zmodernizowano też ponad 70 km torów,a nowoczesne urządzenia sterowania zwiększyły poziom bezpieczeństwa. Inwestycjęzakończą prace między Porajem a Myszkowem.

Efektem inwestycji ma być m.in. skrócenie czasu podróżykoleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskimoraz między regionami. Spółka zapewnia też, że zwiększa się komfort obsługi nastacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów.

Realizacja KrajowegoProgramu Kolejowego to zwiększanie dostępności do kolei,  tworzenie atrakcyjnych podróży orazzapewnienie sprawnego przewozu towarów. W województwie śląskim zarównozakończony projekt na trasie Nędza – Rybnik – Chybie, jak i kończona inwestycjana linii Częstochowa – Zawiercie pokazują, że polska kolej staje siębezpieczniejsza, przewidywalna i komfortowa – powiedział Andrzej Adamczyk,Minister Infrastruktury.

Ułatwieniem dla pasażerów są nowe perony w CzęstochowieRaków i Korwinowie. Podobnie jest na stacji Myszków oraz na przystankachMyszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Wykonane pracepozwalają wygodniej wsiadać do pociągów przy jednym z torów na przystankachMyszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin. Perony są wyższe,dobrze oświetlone i mają antypoślizgową nawierzchnię. Zamontowano nowe wiaty iławki. Dla podróżnych wygłaszane są komunikaty głosowe oraz umieszczonoinformacje w gablotach. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwodostaną się na perony dzięki pochylniom. W Żarkach Letnisko i CzęstochowieRaków oraz w Myszkowie i Myszkowie Mrzygłodzie budowane są przejścia podziemne,które będą wyposażone w windy.

Coraz lepsze idostępniejsze podróże koleją na trasie Częstochowa – Zawiercie oraz na siecikolejowej województwa śląskiego, to m.in. efekt realizowanych przez PKP PolskieLinie Kolejowe S.A.  projektów unijnych.Konsekwentnie realizujemy rozpoczęte inwestycje, wykorzystujemy środki unijne iogłaszamy przetargi na nowe zadania – powiedział Arnold Bresch, członekZarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP PLK wskazują, że oociągi kursują po dwóch nowych torachna odcinku Częstochowa – Poraj oraz  zMyszkowa do Zawiercia. Jest nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania na 70km torów. W ramach projektu wybudowano nową nastawnię na stacji Poraj, azamontowane tam nowoczesne urządzenia, zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchukolejowego. Na odcinku Myszków – Poraj zakończono prace na jednym z dwóchtorów. Roboty przenoszą się na drugi tor. Do już przebudowanych peronów dołącząteż nowe, sąsiednie perony w Myszkowie Nowej Wsi, Żarkach Letnisko i MasłońskieNatalin oraz na stacji Poraj.

Według informacji PKP PLK po zakończeniu prac będą krótszepodróże m.in. z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut, (skrócenie z ok. 50 dook. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwolą zwiększyć prędkość ze120 do 160 km/h. Inwestycja zapewni też sprawniejsze przewozy towarowe naterenie i przez województwo śląskie.

Wartość zadania wynosi 370 mln zł. Dofinansowanie z ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości ok. 200 mln zł.Zakończenie projektu planowane jest na koniec 2020 r.

Inwestycja w liczbach

10 stacji i przystanków bardziej dostępnych dla pasażerów

15 przejazdów kolejowo–drogowych z dodatkowymi urządzeniami

88 km nowych torów

88 km nowej sieci trakcyjnej

20 mostów przebudowanych

(PKP PLK)


Komentarze