TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z Łodzi do Zgierza 100 km/h
INFORAIL/PKP PLK - Opublikowano: 04.09.2012 10:02:41 6 komentarzy
Z Łodzi do Zgierza 100 km/h

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisały umowę na dofinansowanie rewitalizacji linii przebiegającej przez północną część Łodzi. Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad dwunastu kilometrów, co oznacza, że po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut. Wówczas maksymalna prędkość pociągów wzrośnie do 100km/h. Podróżni będą mogli też skorzystać z istniejących trzech przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek, które od wielu lat są wyłączone z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz zostanie przesunięty o około 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów. Każdy przystanek będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery. Istotną częścią inwestycji będzie przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich –w ciągu ulicy Edwarda –zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty.

Realizacja inwestycji została zaplanowany na lata 2013 –2014. Wartość projektu wynosi 23 134 782,35 PLN brutto (18 808 766, 14 PLN netto), zaś kwota dofinansowania: 15 448 674,11 PLN (poziom dofinansowania wynosi 82,14%). Dofinansowanie zostało przyznane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 –2013.

Inwestycja rozszerzy realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej polegający na budowie 8 nowych przystanków i przebudowie 9 istniejących m.in. w Łodzi, Zgierzu i Ozorkowie. Inwestycja obejmuje odcinki czterech linii kolejowych –z Łodzi do Łowicza, do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew. Trasa z Łodzi do Łowicza, między Zgierzem a Bednarami została zmodernizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2011 roku. Modernizacja, kosztująca blisko 54 miliony złotych, pozwoliła na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na trasie liczącej 47 kilometrów. Zakres prac budowlanych objął, między innymi, kompleksową wymianę nawierzchni torowej oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Wykonanie tych robót pozwoliło na przywrócenie na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości konstrukcyjnej 90km/h. Zakończenie budowy dodatkowych przystanków, w ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, w 2013 roku umożliwi uruchomienie dodatkowych pociągów i stworzenie sieci kolejowych połączeń obsługujących Łódź i miejscowości w województwie łódzkim. Więcej na temat ŁKA pisaliśmy m.in. tutaj.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP PLK
Zgierz
Łódź
rewitalizacja
  • czytelnik – 04.09.2012

    Z mapy wynika, że przebieg torów między Łodzią a Zgierzem jest wyjątkowo kręty, ktoś to wyprostuje?

  • Jaruzel – 05.09.2012

    Czytelnik: Prostowanie linii kolejowych to świętokradztwo i barbarzyństwo! Czy po to przez półtorej stulecia wpisywały się one w krajobraz, obrastając łąkami, drzewami, przyrodą, żeby ktoś przyjechał buldożerem i to wszystko rozpie...dostosował do postępu??? Czy po to pokolenia robotników i kolejarzy wytyczały szlak, układały i naprawiały podkłady, żeby jakiś biurokrata machnął nową krechę na mapie!? Jak można okazywać tak okropny brak szacunku dla tradycji? Niech szlag trafi postępowców! Krajobraz narodowy jest wartością sam w sobie. Jeśli zmiana przebiegu oznaczałaby wycięcie choć jednego krzaczka, nie należy tego robić bez nieuniknionej potrzeby! A rozsądna prędkość 100-120 kmh jest możliwa do utrzymania nawet na łukach o promieniu 400 - 500m ! Ostrzejsze są bardzo rzadko spotykane - przebudowa tras kolejowych nie jest więc uzasadniona! Wystarczy wspomnieć, jak podle i barbarzyńsko potraktowano jedną z najbardziej historycznych kolei w Polsce - odcinek w Lipcach Rejmontowskich - jak wiele straciła ona ze swojego klimatu !!! Szlag mnie trafia, bo chyba nawet nikt nie protestował przeciwko temu! Linie kolejowe, o które pytacie, nie są kręte. Ta z Łodzi Kaliskiej do Zgierza jest prosta jak drut, a ta z Widzewa ma kilka łagodnych łuków, nie sprawiających problemów. Kręta jak cholera jest linia Zgierz-Kutno, przestarzałe i marnie działające jest jej przedłużenie do Płocka. I tym się trzeba zająć! Bo to duże ośrodki przemysłowe i ruch między nimi może się tylko powiększać. Modernizacja istniejącej linii nie wchodzi (na szczęście!) w rachubę. Płock ma wogóle najgorsze połączenia kolejowe wśród dużych ośrodków. Potrzebna jest nowa, szybka linia kolejowa Łódź - Płock, zbudowana w linii prostej! Tylko kto o to dba, kto nad tym pracuje? Czy złodzieji z Warszawy to wogóle obchodzi? Jeżeli dalej będziemy tolerować ZŁODZIEJSKĄ prywatyzację, pasożytniczą biurokrację i niszczenie tradycji to zostaniemy zadupiem EUROPY !!!

  • elekt – 05.09.2012

    @Jaruzel - jeśli to na serio, to jest to wypowiedz glupia, jesli to mialo byc dowcipne, to nie bylo.

  • Jaruzel – 06.09.2012

    Jeśli uważasz Mnie za przygłupa - to trudno, nic na to nie poradzę. Każdy ma prawo do swojej opinii, nawet słabo rozumiejącej rzeczywistość... Czy naprawdę uważasz, że głupie jest domaganie się budowy nowej linii kolejowej z Łodzi do Płocka, skoro istniejącą jest do chrzanu i nadaje się tylko na kolej historyczno-trzeciorzędno-peryferyjną, a nowa KDP na tej trasie zapewniłaby o wiele lepszy standard przewozów, tak pasażerskich jak i towarowych, przyczyniając się do rozwoju obydwu ośrodków? Mimo tego, jak wynika z artykułu, debile z urzędu województwa chcą wyrzucić w błoto wielkie pieniądze na przebudowę starej trasy, która, jak znam życie, odbędzie się z całkowitym brakiem poszanowania dla historycznego charakteru tej kolei! Co do ZŁODZIEJI Z WARSZAWY, to jest na 99% pewne, że nic ich nie obchodzi! Biurokratów obecnego rządu nie będzie to obchodzić, co najmniej tak długo, aż jakieś wielkie organizacje społeczne nie wywrą na nich potężnego nacisku. Dlaczego więc nie ma takich organizacji ani takiego nacisku? Bo w tym kraju wyśmiewa się liderów, którzy mogliby takie organizacje założyć! Przecież nic nie ma prawa się udać! Zblazowanie jest, niestety, immamentną cechą współczesnego, zeszmaconego Polaka!!! To też bandziory z obecnej "grupy trzymającej władzę" mają się jak pączki w maśle, jak hieny na żerowisku!!!

  • m – 08.09.2012

    No dobrze ale po co prostować linię skoro można utrzymać prędkość 100km/h. Z resztą, sorry, ale nie to te pieniądze. To jest rewitalizacja, a nie budowa nowej linii z wykupem działek i budową nowego torowiska.

  • Jaruzel – 25.11.2012

    Zwróćcie uwagę, że koszty transportu kolejowego to nie tylko koszty inwestycji, ale też koszty utrzymania szlaku i pracy lokomotyw... Obecna linia ze Zgierza do Płocka liczy sobie ok. 115 km, a w linii prostej byłoby 88! Jak myślicie, które z tych po łączem byłoby tańsze? Różnica długości to prawie o 25% krócej dla połączenia bezpośredniego, a więc o tyle mniej kosztów i o tyle krótszy czas przejazdu! A lepsze, szybsze połączenie przyciągnęłoby więcej klientów i poprawiło opłacalność! Tak więc środki społeczne zainwestowane w nową kolej mogłyby się zwrócić. Trzeba brać pod uwagę korzyści, a nie tylko koszty! To, że nie debatuje się nad takimi rozwiązaniami i zbyt rzadko wysuwa takie propozycje dowodzi, że kolej w tym kraju cierpi także na kryzys intelektualny!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....