TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z Opola do Kędzierzyna Koźla. Największa inwestycja na Opolszczyźnie za półmetkiem
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.04.2020 14:15:29
Z Opola do Kędzierzyna Koźla. Największa inwestycja na Opolszczyźnie za półmetkiem (foto: PKP PLK)

Największa inwestycja kolejowa w województwie opolskim jest za półmetkiem. Są nowe tory i sieć trakcyjna, przebudowane przejazdy – podały PKP Polskie Linie Kolejowe.

W remoncie są mosty nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą. W Gogolinie przejście podziemne ułatwi dostęp do pociągów. Kontrakt realizowany przez Spółkę za 412 mln zł  ma współfinansowanie z instrumentu CEF "Łącząc Europę". Inwestycja o połowę skróci to czas podróży z Opola do Kędzierzyna  /z 50 do 25 min./. Zwiększy się przepustowość linii. Więcej pociągów towarowych szybciej i sprawniej przewiezie ładunki.

Podróżni już korzystają z nowych peronów m.in. na stacjach  w Zdzieszowicach, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Jasionie, Grotowicach, Górażdżach. W Kędzierzynie-Koźlu przebudowany został peron nr 3 i prowadzone są prace przy peronach nr 1 i 2. Perony są dostosowywane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na  stacjach w Zdzieszowicach i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice, dostęp do pociągów ułatwią windy. W Gogolinie budowane jest 40 metrowe przejście pod torami. Zapewni bezpieczne dojście na peron i dogodną komunikację w mieście. Dostęp do peronów ułatwią 3 windy. Na peronach montowane są  wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty kolejowe zyskują nowe oświetlenie. Na linii Opole – Kędzierzyn Koźle, na dziesięciu stacjach i przystankach, podróżni zyskują większą dostępność i komfort.

Po nowych torach i mostach

Pociągi kursują po 53 km nowych torów na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym torze). Wymieniono już 60 z 80, /to jest 75%/ wszystkich rozjazdów, ważnych elementów linii, które pozwalają na przejazd pociągów z toru na tor. Obok torów zostały umieszczone nowe konstrukcje sieci trakcyjnej. Poprowadzono także kable dla urządzeń łączności i zabezpieczenia ruchu pociągów. Wykonano prace odwodnieniowe. Zastosowanie zmechanizowanego sprzętu, m.in. pociągu do potokowej wymiany toru (PUN) oraz oczyszczarki tłucznia ułatwia realizację i postęp prac.

Prowadzone są roboty na dwóch mostach, nad rzeką Kłodnicą i nad Kanałem Gliwickim. Odnawiane i wzmacniane są przyczółki, podpory i przęsła. Następnie ułożone będą nowe tory. Kolejowe przeprawy zapewnią sprawny przejazd cięższych niż obecnie składów towarowych, o nacisku na oś 221 kN. Łącznie na modernizowanej trasie roboty obejmują 60 obiektów inżynieryjnych, tzn. mostów, wiaduktów, przepustów. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększa przebudowa 27 przejazdów. Poza wymianą nawierzchni dróg montowane są nowe lub dodatkowe urządzenia zabezpieczające. Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

Opole – Kędzierzyn-Koźle- nowy standard na międzynarodowym szlaku

Odcinek Opole - Kędzierzyn-Koźle jest na trasie prowadzącej z Górnego na Dolny Śląsk. Trasą w ciągu doby przejeżdża nawet 90 pociągów. Przebudowa odcinka zwiększy jego przepustowości. Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz. Wartość modernizacji trasy Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle wynosi 412 mln zł. Prace budowlane w terenie rozpoczęto we wrześniu 2018 r. Wcześniej, po podpisaniu umowy we wrześniu 2017 r., wykonane zostały prace projektowe. Zakończenie kontraktu przewidziano na IV kwartał 2021r.

Wartość całego projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn - Koźle – Opole Zachodnie" w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100 wynosi 835,5 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – "Łącząc Europę") to przeszło 397,3 mln zł. (PKP PLK)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Opolskie
Opole
Kędzierzyn-Koźle

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....