TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Z Przemyśla do Krakowa pojedziemy w 3 godziny
PKP PLK InfoRail - Opublikowano: 20.11.2015 21:37:55 1 komentarz
fot. PKP PLK

Ponad ćwierć miliarda złotych przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ostatnich czterech latach na przebudowę linii z Rzeszowa do Przemyśla. Poprawia się komfort obsługi podróżnych na stacjach. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów zapewniła modernizacja prawie 140 km torów oraz mostów i przejazdów kolejowo-drogowych.

W tym roku za ponad 25 mln zł zarządca infrastruktury zmienia stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica ? Przemyśl i Przemyśl ? Hurko. Na stacji Jarosław dla podróżnych powstaje dłuższy 400 m peron. Wyposażony będzie w nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Dodatkowo remont wiaduktu i przejścia podziemnego zapewni bezpieczne przejście.

Dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności zamontowane będą platformy przyporęczowe.

W Przemyślu remont przejścia poprawi komunikację między peronami, natomiast montaż platform przyporęczowych umożliwi lepszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Dzięki wymianie szyn na stacji będzie też sprawniejsza obsługa ruchu kolejowego.

Efektem prac na torach, na odcinkach Żurawica ? Przemyśl i Przemyśl ? Hurko, będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów i skrócenie czasu przejazdu dzięki podniesieniu prędkości ? miejscami z 60 km/h do 120 km/h. Zapewni to wymiana szyn (na szlaku Przemyśl ? Hurko) oraz remont 5 wiaduktów i 1 mostu, a także wymiana szyn w obu torach (na szlaku Żurawica ? Przemyśl).

Polskie Linie Kolejowe w latach 2010-14 na poprawę linii Rzeszów - Przemyśl - Medyka przeznaczyły prawie ćwierć miliarda zł (netto). Na trasie wymieniono na nowe 139 km torów i kilkanaście rozjazdów, 65 km sieci trakcyjnej. Przebudowano 47 mostów, wiaduktów i przepustów. Przebudowa 50 przejazdów kolejowo drogowych m.in. w miejscowości Krzemienica, Grzęska, Kosina podniosła poziom bezpieczeństwa. Pasażerowie korzystają z lepszej obsługi na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżno oraz przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie.

W latach 2016-18 planowane są kolejne prace na trasie Rzeszów - Przemyśl ? granica państwa. Przywrócą one prędkość pociągów do 120 km/h i umożliwią skrócenie czasu przejazdu.

Dzięki modernizacji linii Kraków ? Rzeszów i Rzeszów ? Przemyśl podróż z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Przemyśl
Rzeszów
remonr
  • lumbago – 22.11.2015

    Nie ma się z czego cieszyć. Kiedyś ta linia na całej długości miała podobne parametry. Teraz, mimo że środki UE przyznano na całość trasy, rząd podzielił linię na część lepszą (modernizacja do 160km/h) i gorszą (rewitalizacja do 120km/h). Nikt tu nie marzy o jakichś KDP, ale celowa degradacja tego odcinka to granda. Ciekawe czy są jakieś możliwości interwencji na poziomie UE w tej sprawie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....