TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Za wypadek w Smętowie odpowiedzialny maszynista pociągu towarowego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.09.2017 10:16:45 11 komentarzy
Za wypadek w Smętowie odpowiedzialny maszynista pociągu towarowego? (foto: PAP)

Nieoficjalnie, ze wstępnej kwalifikacji wypadku kolejowego w Smętowie wynika, że odpowiedzialny za zdarzenie był pociąg towarowy - powiedział w czwartek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Dodał, że obecnie w szpitalach przebywa 29 osób.

W środę późnym wieczorem na stacji Smętowo Graniczne (powiat starogardzki) doszło do kolizji pociągów, towarowego i pasażerskiego. Z nieustalonych przyczyn pociąg towarowy STK pomimo sygnału stój, zabraniającego wyjazdu z toru bocznego, wjechał na tor główny, którym prawidłowo jechał pociąg TLK Pogoria relacji Gdynia Główna – Bielsko Biała/Zakopane. Podróżowało nim ok. 200 osób. W nocy ruch pociągów przez stacje Smętowo, na linii Tczew – Bydgoszcz, został przywrócony.

Minister wyjaśnił w czwartek w telewizji internetowej wpolsce.pl, że wypadek jest badany przez Państwową Komisję Badania Wypadków Kolejowych, która ma 30 dni roboczych na ustalenie jakie były przyczyny tego zdarzenia.

"Wiem, że pociąg PKP Intercity poruszał się po torze, na którym było zielone światło, semafory były otwarte. Doszło na tej stacji (Smętowo Graniczne) do zderzenia z pociągiem towarowym, który wyjeżdżał z podporządkowanego toru. Nieoficjalnie także wiem o kwalifikacji tego wypadku. Przyczyną tego wypadku był pociąg towarowy, ale to jest nieoficjalna wiadomość. Nie chcę wyprzedzać Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. To jest domena tej komisji, zaczekajmy, aż ostatecznie potwierdzi się, jaka była przyczyna tego wypadku" - powiedział Adamczyk.

Szef resortu infrastruktury i budownictwa poinformował, że w związku z wypadkiem obecnie hospitalizowanych jest 29 osób. Zaznaczył, że ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Adamczyk informował na konferencji w środę rano, że Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych jeszcze w nocy ustaliła stan i położenie urządzeń na stacji w Smętowie. Według niego badanie wypadku nie powinno też długo trwać.

Dodał też, że na razie jest za wcześnie na szacowanie strat. Wskutek zderzenia wykoleiła się lokomotywa i siedem z 11 wagonów pociągu pasażerskiego. "Mogę jedynie podzielić się refleksjami szefów Intercity, którzy oglądając relacje telewizyjne, oceniali, że wagony są poważnie uszkodzone i nie wiadomo, czy wszystkie da się wyremontować. To z kolei świadczyłoby, że koszty będą wysokie" - mówił Adamczyk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
Smętowo
  • Action Dirrect. – 01.09.2017

    Wyjeżdżał z podporządkowanego toru - ha ha dobre sobie. Semafory otwarte!!!! Czyli następny - Sorry, taki mamy klimat, sorry takiego mamy ministra.

  • gutek – 01.09.2017

    powinien być przepis zabraniający zatrudniania m-stów na zlecenia i inne takie umowy bo to są skutki przepracowanych ludzi

  • PISDU – 01.09.2017

    "...po torze na którym było zielone światło" JA PIER...OLE!!! DOBRA ZMIANA ŻONDY FACHOFCUF!!!!

  • ad re – 01.09.2017

    Action Dirrect = kolejny półgłówek z załamującym komentarzem.

  • Misiek Krk – 01.09.2017

    Wypowiedź ministra według cytatu; zielone światło, semafory otwarte, tor podporządkowany = jeden bełkot kompletnego ignoranta!

  • NCi – 02.09.2017

    Ktoś spodziewał się kompetentnego ministra tzw. dobrej zmiany? Mówiło się kiedyś: "Jaki pan taki kram" No i mamy kompetentnego inaczej ministra od gumowych dzwonków. Na pocieszenie MIB powiem, że istnieje całą rzeszą jemu podobnych, a i lepszych ignorantów pośród tej bandy nie trzeba że świecą szukać.

  • Rafel – 02.09.2017

    Nie dość że deficyt wagonów sypialnych i kuszetek to jeszcze to :/

  • zeus04 – 02.09.2017

    Ministrowie są od kierowania zespołami ludzkimi, są od strategi itd. Nie musza znać słownika kolejowego. Ja tu nie widzę żadnego problemu i tak wiem o co chodzi tzn. takie sformułowania też są zrozumiałe.

  • advisor – 02.09.2017

    @zeus04Po raz pierwszy w życiu się z Tobą zgodzę.

  • antysyf – 02.09.2017

    @NCi strasznie uogólniasz, a to oznacza, że nie jestes obiektywny

  • NCi – 03.09.2017

    @antysyfWięcej szczegółów znajdziesz w komentarzu pod artykułem w którym minister chwali siebie i swych podwładnych dyrektorów. Tytuł brzmi: "Adamczyk: W Smętowie procedury zadziałały znakomicie"Życie dopisuje kolejne argumenty ukazujące działalność ignorantów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....