Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zabytek Przewozów Regionalnych gnije w Chojnicach. W doborowym towarzystwie

inforail
05.08.2019 09:29
0 Komentarzy

Przewozy Regionalnenieskutecznie próbują pozbyć się zabytkowego pojazdu, którego nie mogązezłomować, a także dwóch innych ciekawych składów.

Chodzi mianowicie o jednostki SA101-001, SA104-001 iSA102-003. W trybie zapytania o informację publiczną próbowaliśmy dowiedziećsię, co dzieje się z tymi jednostkami. Niestety Przewozy Regionalne nie udzieliłytakiej informacji, pozostawiając wniosek bez rozpoznania. Nie jest naszą rolą kierowanie sprawy do sądu administracyjnego, więc nie będziemy tego czynić. Tym bardziej, że jak powszechnie wiadomo, Przewozy Regionalne operują w swojej wyimaginowanej rzeczywistości, w której funkcjonują jako przewoźnik idealny, doskonale zarządzany. A poza tym nie było wielką sztuką ustalenie, bez pomocy Przewozów Regionalnych, że wszystkie pojazdy stoją nadal w Chojnicach,gdzie oczekują na dalsze decyzje.

W momencie wystawiania na sprzedaż ich status byłnastępujący:

1) SA104-001 – pojazd jest niesprawny, nie posiadaaktualnego świadectwa sprawności, wymaga naprawy P5. Został wyprodukowany w1995 r. Decyzją konserwatora zabytków został wpisany do rejestru zabytków.

2) SA101-001 – pojazd jest niesprawny, nie posiadaaktualnego świadectwa sprawności, wymaga naprawy P5. Został wyprodukowany w1991 r.

3) SA102-003 – pojazd jest niesprawny, nie posiadaaktualnego świadectwa sprawności, wymaga naprawy P5. Został wyprodukowany w1996 r.

Niestety Przewozy Regionalne nie dość, że nie mają żadnejkoncepcji na to, co zrobić z tymi pojazdami, to jeszcze nie potrafią się dotego przyznać. Pewne jest to, że żadnego z nich nie czeka nic dobrego uobecnego właściciela. Jedynym ratunkiem dla nich jest przekazanie podmiotom,które zachowałyby je jako eksponaty muzealne. Niestety Przewozy Regionalne,jako spółka źle zarządzana, nie są wstanie podjąć decyzji o przekazaniu składów za symboliczną złotówkę. Oczywistymjest, że żadne ze stowarzyszeń nie wyłoży kwoty około 40 tysięcy na zakupniesprawnego pociągu. A może właśnie o to chodzi, żeby wszystkie trzy pojazdyzgniły w sposób naturalny. Wtedy zrobi się protokół zniszczenia, w tym akuratPrzewozy Regionalne są perfekcyjne.


Komentarze