TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zachodniopomorskie szynobnusy pojadą do Niemiec
InfoRail - Opublikowano: 12.03.2012 11:39:12 7 komentarzy
Zachodniopomorskie szynobnusy pojadą do Niemiec

Województwo Zachodniopomorskie kupuje dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne, przeznaczone do obsługi przewozów regionalnych. Przetarg na ich wykonanie i dostawę został już ogłoszony. Szacunkowa wartość zamówienia to 20.000.000,00PLN. Pojazdy powinny zostać dostarczone w okresie od 1 czerwca 2012 roku do 31 sierpnia 2014 roku. Termin ten oznacza, że oba szynobusy w tym okresie mają uzyskać dopuszczenie do ruchu w Niemczech (świadectwo homologacji). Jak łatwo się domyślić z powyższego zapisu specyfikacji przetargowej województwo zachodniopomorskie będzie chciało nowymi pojazdami prowadzić przewozy do zachodnich sąsiadów. Nie wiadomo jednak na razie na jakich konkretnie trasach będą kursowały szynobusy. Fizycznie pojazdy powinny zostać dostarczone do dnia 5 grudnia 2012 roku pierwszy z nich oraz do dnia 5 grudnia 2013 roku –drugi. Zwycięzca przetargu będzie musiał, przed podpisaniem umowy, przedłożyć m.in. dokumenty dotyczące homologacji na terenie Niemiec. Zamawiający wymaga również, aby oferenci wykazali się odpowiednim doświadczeniem w budowie szynobusów –minimum jeden szt, o wartości 5.000.000,00 PLN w okresie ostatnich trzech lat. Jak widać wymagania te nie są zbyt wygórowane. Jedyne kryterium wyboru to najniższa cena. Oferty można składać do dnia 19 kwietnia 2012 roku.

Przypomnijmy, iż ostatnimi zakupami województwa zachodniopomorskiego były szynobusy 219M (SA136). Łącznie Urząd Marszałkowski zakupił 12 takich pojazdów, 10 ze środków unijnych i 2 z własnych. SA 136 to szynobusy trzyczłonowe. Obecnie pojazdy użytkowane są przez Przewozy Regionalne. Na zachodniopomorskich szlakach zastąpiły nomen omen niemieckie SA110.   

Dołącz do nas na Facebooku.     
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
szynobus
Zachodniopomorskie
przetarg
  • gorzowianin... – 13.03.2012

    Witam, Na RK jest informacja że te nowe SZT mają pojechać na trasy zelektryfikowane... Dlatego czy jest możliwość byście zrobili artykuł w którym porównacie ceny przejazdów (przy różnych prędkościach np 100, 120 i 160 km/h) pod trakcją spalinową i elektryczną? Taki artykuł wyjaśnił by wiele rzeczy i rozwiązał odwieczna kłótnię na temat czy elektryfikować oraz czy puszczać nowe SZT zamiast starych "kibli". P.S. O ile to możliwe to w tabelce porównającej mogli byście zawrzeć pojazdy 30, 10 i 0 letnie (nowe). Ponieważ różnią się one silnikami, spalaniem itd.

  • driver – 13.03.2012

    popieram pomysł gorzowianina. Zestawienie cen i kosztów eksploatacji porównywalnych SZT oraz EZT byłoby ciekawym porównaniem.

  • lukasz1202 – 13.03.2012

    dołączam się do propozycju. Ja akurat jestem przeciwnikiem puszczania EZT pod drutem ale jeśli jest na prawdę dużo taniej to dlaczego nie.

  • lukasz1202 – 13.03.2012

    * propozycji * SZT za pomyłki przepraszam ;)

  • maciek – 16.03.2012

    Przecież inne są trakcje elektryczne w Polsce a inne w Niemczech . Taniej jest kupić spalinowca niż zestaw przystoswany do trakcji polskiej i niemieckiej .

  • straphan – 19.03.2012

    Ano wlasnie - koledzy zapominaja, ze w Niemczech mamy prad 15kV AC i tym samym EZT dopuszczony do jazdy w Niemczech musialby byc dwusystemowy. To podraza i koszt produkcji i koszt obslugi technicznej i eksploatacji (ciezar osprzetu) w porownaniu do "zwyklego" jednosystemowego EZT.

  • straphan – 19.03.2012

    Ponadto nie zapominajmy, ze jedyne zeelektryfikowane przejscie graniczne miedzy Niemcami a Polska znajduje sie miedzy Slubicami a Frankfurtem nad Odra, wiec potrzeba by bylo jeszcze dodatkowo zbudowac siec trakcyjna na odcinku Szczecin - Pasewalk lub Szczecin - Passow. Chcialbym zobaczyc analize kosztow i zyskow dla takiego przedsiewziecia :P

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....