Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Żaden z producentów obecnych na targach w Gdańsku nie ma w ofercie hybryd LNG

inforail
02.10.2019 08:01
0 Komentarzy

Przewozy Regionalnena targach w Gdańsku wypaliły pomysłem hybrydy na LNG. Pomysł może i ciekawy,tyle że żaden z producentów mających stoiska na tej samej wystawie nie ma wofercie takich pociągów.

Uśmiech. To najczęściej była odpowiedź na pytanie o składyna LNG dla Przewozów Regionalnych. Bo rzeczywiście brzmi to jak sciencefiction. Technologia LNG jest wykorzystywana w transporcie kolejowym, ale niejest popularna, a nieliczne przypadki dotyczą raczej lokomotyw niż składówpasażerskich. Take paliwo  w transporcie kolejowym wykorzystywane jest chociażby w USA czy Rosji. Ale napewno nie w Polsce.

Po co zatem Przewozy Regionalne idą w tym kierunku i od kogochcą kupić te pociągi? Na jednym ze stoisk udało nam się dowiedzieć, że jedynymproducentem, który potencjalnie może dostarczyć przewoźnikowi takie składy jestAlstom. Trudno jednak sobie wyobrazić, patrząc na dotychczasowe poczynaniaprzewoźnika, że będą nagle kupowały tabor od jednego z najdroższych producentówtaboru kolejowego, który nie jest zupełnie aktywny na polskim rynku taborowym,co więcej nawet nie pojawił się na gdańskich targach. To w sumie nie dziwi, boi oferta dla polskiego rynku jest niezwykle uboga.

Pytani o możliwość dostarczenia hybryd na LNG polscyproducenci zgodnie oświadczają, że jeśli pojawi się przetarg to mu się przyjrzą.I w tym momencie znowu pojawia się najczęściej uśmiech. I jak w takiej sytuacjiplany Przewozów Regionalnych traktować poważnie?     


Komentarze