TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zarzut dla maszynisty po incydencie z Worowa
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 19.10.2017 09:02:55 7 komentarzy
Zarzut dla maszynisty po incydencie z Worowa

Maszynista, który nie zatrzymał pociągu na sygnał "stój" na semaforze, usłyszał zarzut związany ze sprowadzeniem bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym - poinformowała w środę PAP szczecińska prokuratura.

Grozi za to nawet 8 lat więzienia. We wtorek, gdy maszynista nie zatrzymał pociągu, dyżurny ruchu na stacji kolejowej Worowo koło Świdwina włączył urządzenie "radio stop". Spowodowało to zatrzymanie dwóch pociągów relacji Szczecin–Białystok oraz Olsztyn–Szczecin, będących na jednym torze. Pociągi zatrzymały się w odległości około 100 m od siebie.

"Prokurator przedstawił podejrzanemu zarzut związany ze sprowadzeniem bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym, polegającej na zderzeniu z jadącym po tym samym torze z naprzeciwka pociągiem osobowym" – powiedziała PAP rzeczniczka prasowa Prokuratury Okręgowej w Szczecinie Joanna Biranowska-Sochalska.

Jak dodała, prokuratura nie udziela więcej informacji w tej sprawie ze względu na dobro prowadzonego postępowania. Maszyniście za zarzucane mu przestępstwo grozi kara pozbawienia wolności od sześciu miesięcy do ośmiu lat.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały, że przyczyny zdarzenia zostaną zbadane przez specjalną komisję. Z informacji podanych przez PKP PLK wynika, że maszyniści obu pociągów byli trzeźwi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
maszynista
  • Jo – 19.10.2017

    Sygnał "stop" na semaforze... To pisze branżowy portal?

  • Misiek Krk – 19.10.2017

    Widać był przyzwyczajony do jazdy na "zastępczym" albo na rozkaz pisemny co jest niestety częstym przypadkiem na szlakach PLK.

  • DarekP – 19.10.2017

    Szkoda człowieka, całe życie mógł dobrze pracować, a jeden incydent może zakończyć jego karierę.

  • Ju – 19.10.2017

    @DarekP: wcale nie szkoda, wyobrażasz sobie co byłoby gdyby dyżurny ruchu nie zorientował się zawczasu? Drugie Szczekociny. Ten człowiek powinien otrzymać odpowiednio wysoką karę i nigdy nie mieć prawa wejść do lokomotywy.

  • Paweł – 20.10.2017

    A czemu nic nie mówią o kierowniku pociągu? Przecież maszynista musiał dostać od niego sygnał do jazdy. Moim zdaniem kierownik pociągu jest też winny.

  • okl – 20.10.2017

    Maszynista czy kierownik - nie ma znaczenia... w cywilizowanym kraju, to jest nie do pomyślenia, żeby "od tak" dało się przejechać sygnał "Stój" bez automatycznego wyhamowania pociągu...

  • JanuszJG – 21.10.2017

    Dobrze, że nie skończyło się tak jak pod Szczekocinami...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....