TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zielone światło dla inwestycji na Podlasiu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.01.2018 08:55:45 5 komentarzy
Zielone światło dla inwestycji na Podlasiu (źródło: Wikipedia, Jan Pesula)

Można już projektować rewitalizację linii kolejowych Łapy-Śniadowo i Śniadowo-Łomża w Podlaskiem. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzje środowiskowe ws. tych inwestycji.

Decyzja środowiskowa, która określa środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia jest konieczna, by prace projektowe mogły się rozpocząć - poinformował PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Decyzję ws. linii nr 36 Łapy-Śniadowo RDOŚ wydała we wtorek, w sprawie linii nr 49 Śniadowo-Łomża na początku stycznia.

Zastępca dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku Grzegorz Piekarski powiedział we wtorek PAP, że w przypadku obu linii RDOŚ oceniła, że nie ma konieczności przeprowadzania oceny odziaływania na środowisko dla tych inwestycji, bo będą one prowadzone na zamkniętych terenach PKP SA, w obrębie już istniejącej infrastruktury, która będzie rewitalizowana, przebudowywana lub likwidowana, w zależności od miejsc.

Jak wcześniej wielokrotnie podkreślały władze PKP PLK, głównym celem prac na tych liniach jest usprawnienie transportu kolejowego między Białymstokiem a Łomżą. Ma być reaktywowany ruch pasażerski i towarowy na tych trasach.

Linie Łapy-Śniadowo-granica województwa i Śniadowo-Łomża są jednymi z kilkunastu inwestycji kolejowych w Podlaskiem, które znajdują się na liście najważniejszych do zrealizowania w regionie i są zawarte w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Obie są planowane do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 - wynika z wcześniejszych danych PKP PLK.

Karol Jakubowski poinformował, że ws. linii Śniadowo-Łomża termin ogłoszenia przetargu będzie zależał od uzyskania finansowania, a to - jak dodał - zależy od rozstrzygnięcia przetargów dla innych linii, które PKP PLK realizuje w województwie podlaskim ze środków UE z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. "W projekcie określony zostanie zakres prac, konieczny do wykonania dla przywrócenia parametrów linii" - dodał Jakubowski.

RDOŚ podała, że w ramach rewitalizacji 68 km linii Łapy-Śniadowo-granica województwa mają być m.in. przebudowane stacje Czarnowo-Undy i Śniadowo, zlikwidowana stacja Czerwony Bór, w Sokołach ma zostać bocznica, a zlikwidowana zbędna infrastruktura. Obecnie na długości 47,5 km linia ta jest nieczynna, wyłączona z eksploatacji.

W ramach rewitalizacji ponad 17 km linii Śniadowo-Łomża będą budowane perony w Kozikach i Starej Łomży, Konarzycach - poinformował Grzegorz Piekarski. Dodał, linia ta prawie w całości jest nieczynna, będzie udrażniana.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podlaskie
PKP PLK
  • Ted Rozpor – 17.01.2018

    Czy wykonawca jest Torpol?

  • ON – 17.01.2018

    Należałoby się zastanowiać nad budową nowych odcinków w tamtym rejonie, aby mądrze włączyć Łomżę w sieć kolejową. Może warto byłoby wykorzystać ślad starej wąskotorówki na Kurpiach?

  • Z Podlasia – 17.01.2018

    Chyba czegoś nie rozumiem; to jakiego rodzaju prace (jeśli nie rewitalizacja) wykonywano na linii 36 w roku 2017 od Łap do Śniadowa - o czym pisaliście również na tym portalu i co naocznie można sprawdzić "na gruncie" ?

  • Xtrain – 17.01.2018

    Masz rację ON. Aby dobrze i mądrze skomunikować Łomżę PKP PLK powinny umiejscowic dworzec kolejowy na obrzeżach Łomży i wytyczyć nową linię w stronę północną (Pisz, Szczytno lub Ełk, a więc tak aby mieszkańcy Łomży i okolic mogli mieć dobry dojazd pociągiem do Trójmiasta, Szczecina, do obwodu Kaliningradzkiego jak też Litwy, Łotwy i Estonii tj połączenie z Rail Balticą). Taki projekt już dawno powinien być wykonany łącznie z jego realizacją. Łomża to jedno z większych miast w regionie niegdyś wojewódzkie i kpiną jest że od 30-40lat jest ona pozbawiona połączeń kolejowych pasażerskich.

  • DWase – 18.01.2018

    Peron i Stara Łomża?? Tam nie ma torów... Tam co najwyżej można zbudować stanicę wodną nad Narwią :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....