Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmiany na trasie Poznań-Piła

inforail
30.04.2018 17:05
0 Komentarzy

Od soboty zmieni sięorganizacja ruchu na linii kolejowej Poznań – Piła. Pociągi powrócą naremontowany od marca odcinek Wargowo – Oborniki Wlkp., natomiast wprowadzonazostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Oborniki Wlkp. – PiłaGłówna.

W 2019 roku podróż z Poznania do Piły ma skrócić się o ok.40 minut i potrwać ok. 80 minut. Linia Poznań – Piła na długości 59 km jestlinią jednotorową; wymiana toru na tym odcinku ma potrwać do września.

Jak poinformował PAP w imieniu spółki PKP Polskie LinieKolejowe Zbigniew Wolny, od soboty 5 maja pociągi powrócą na remontowaną od marcatrasę Wargowo – Oborniki Wielkopolskie. W związku jednak z rozpoczęciemkolejnego etapu prac, utrudnienia będę występowały na odcinku Oborniki Wlkp. –Piła. W tym czasie podróż na trasie Poznań – Piła, również z wykorzystaniemkomunikacji zastępczej, może potrwać nawet ok. godziny dłużej.

„Od 5 maja do 1 września 2018 r. w związku z rozpoczęciemkolejnego etapu inwestycji, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacjaautobusowa na odcinku Oborniki Wlkp. – Piła Główna. Wykonawca będzie prowadziłwymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowei zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składówdalekobieżnych nadal pojadą przez Krzyż lub Stargard” – tłumaczył Wolny.

Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja liniiPoznań – Piła o długości 94 kilometrów kosztować będzie 500 mln zł. Inwestycjaskróci obecny, ok. dwugodzinny czas przejazdu między Poznaniem a Piłą o ok. 40minut. Poprawi się też przepustowość linii. Zmodernizowanych zostanie blisko 130km torów. Na 63 przejazdach zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44z nich będą także zamontowane nowe systemy zabezpieczeń – sygnalizacja świetlnalub rogatki. Inwestycja przewiduje także przebudowę czterech mostów i ośmiuwiaduktów.

Obecnie, w zależności od danego odcinka, prędkość pociągówwynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h. Pozakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km nagodzinę.

W ramach inwestycji powstaną cztery nowe przystankikolejowe: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo.Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, RogoźnoWielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz kilkanaście przystanków.

Zbigniew Wolny z PKP PLK podkreślił, że mimo prowadzonejmodernizacji nie zmieni się częściowo jednotorowy układ trasy.”Rozważaliśmy budowę drugiego toru tam, gdzie obecnie linia jestjednotorowa, ale studium wykonalności wykazało, że na razie nie ma takiej konieczności.Przy tych ilościach przewozów pasażerskich wystarczający jest jeden tor” -powiedział.

Zbigniew Wolny zapewnił, że modernizacja linii kolejowej nr354 z Poznania do Piły przebiega terminowo; od września do grudnia 2017 r.między Poznaniem a Obornikami Most zmodernizowano 25 km jednego toru wraz zrozjazdami, siecią trakcyjną i peronami. Według PKP PLK, budowa lub przebudowa34 peronów oraz modernizacja układów torowych stacji znacząco podniosą komfortpodróży pasażerów.

85 proc. środków na przebudowę linii pochodzi zdofinansowania ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego nalata 2014-2020.


Komentarze