Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znowu będą modernizować linię do Helu?

inforail
07.07.2017 19:46
0 Komentarzy

Za kilka latpociągiem po Półwyspie Helskim będziemy podróżować jak Szybką Koleją Miejską poTrójmieście. To nie futurystyczna wizja, ale scenariusz, który w końcu zaczynasię realizować – informuje Gazeta Wyborcza.

O problemach z tłokiem na linii helskiej na łamachInfoRail.pl pisaliśmy już wielokrotnie. Za kilka lat ma się to zmienić.

Jesteśmy przekonani, że poprawa przepustowości liniikolejowej do Helu jest konieczna – mówi Gazecie Wyborczej Mieczysław Struk,marszałek województwa pomorskiego. – Dlatego podjęliśmy rozmowy z PKP PLK, abyinwestycja taka znalazła się w Krajowym Programie Kolejowym i dostaliśmyzapewnienie, że tak się stanie. Dlatego jako urząd marszałkowski sfinansujemy przygotowaniepełnej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi pozwoleniami – dodaje.

– Będę robił wszystko, aby pieniądze na modernizację liniido Helu się znalazły – zapewnia Kazimierz Smoliński, wiceministerinfrastruktury i budownictwa.

Według informacji Gazety Wyborczej szacuje się, że samadokumentacja mogłaby kosztować ok. 7 mln zł i miałaby być gotowa w 2019 r.Pieniądze na nią pochodzić będą z oszczędności, jakie powstały w przetargu namodernizację linii Szczecinek – Ustka. Co ważne, powstanie dokumentacja nietylko mijanek i ewentualnych dodatkowych przystanków, ale także elektryfikacjicałej linii do Helu.

Szacuje się, że sama dokumentacja mogłaby kosztować ok. 7mln zł i miałaby być gotowa w 2019 r. Pieniądze na nią pochodzić będą zoszczędności, jakie powstały w przetargu na modernizację linii Szczecinek –Ustka. Co ważne, powstanie dokumentacja nie tylko mijanek i ewentualnychdodatkowych przystanków, ale także elektryfikacji całej linii do Helu.

Przypomnijmy, że modernizacja linii helskiej zakończyła się wubiegłym roku. Teraz czeka nas powtórka z rozrywki z nieco bezsensownąelektryfikacją. Czy to dobry pomysł? Sytuację łatwiej można by rozwiązaćpoprzez zakup odpowiedniego taboru, chociażby piętrowego, do obsługi połączeńdo Helu. Poza sezonem, a zatem przez 9 miesięcy w roku linia w obecnymkształcie zaspokaja bowiem potrzeby mieszkańców Półwyspu.


Komentarze