Słowackie koleje ZSSK szukają sposobów, aby pociągi były szybsze i bardziej niezawodne. Dlatego testują nowoczesną lokomotywę serii 193 Vectron produkowaną przez Siemensa.
"Średni wiek lokomotyw ZSSK, pomimo kilku projektów modernizacyjnych, wciąż przekracza 20 lat. Wyzwaniem jest zwłaszcza transport dalekobieżny, gdzie możemy wykorzystać nowoczesne pojazdy nabyte ze środków Unii Europejskiej" ? powiedział prezes i dyrektor generalny ZSSK Filip Hlubocký.
Pociągi InterCity, na których testowany jest VECTRON kursują na zmodernizowanej części trasy z Bratysławy do Púchova z prędkością 160 km/h. Na czele tych pociągów zwykle jadą zmodernizowane lokomotyw serii 350, znane na Słowacji pod pseudonimem Goryl. Zostały one wyprodukowane w latach 70. ubiegłego wieku.
"Jesteśmy zainteresowani sprawdzeniem w praktyce także przyspieszania i innych właściwości jezdnych lokomotywy nie tylko na zmodernizowanych odcinkach z prędkością 160 kilometrów na godzinę, ale na przykład na trudnym odcinku w okolicy Strby, gdzie są duże nachylenia" - mówi Filip Hlubocký. Ponadto Vectron będzie również testowany z pociągami InterCity na trasie Bratysława - Żylina ? Koszyce, gdzie na większości odcinków obowiązuje prędkość 120 km/h. Lokomotywy o większej mocy i lepszym przyspieszeniu, a takie są Vectrony, pozwolą lepiej wykorzystać ich potencjał. Moc Vectrona sięga 6400 kW, podczas gdy lokomotywy typu 350 mają moc 4000 kW.
Vectron to dopiero początek testów. ZSSK rozmawiają także z innymi producentami lokomotyw. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy przewoźnik chce również zdecydować, jak będzie modernizować swoje lokomotywy.
"Modernizacja lokomotyw wpisuje się w długoterminową strategię ZSSK, która ma przyczynić się do skrócenia czasów przejazdu pociągów pasażerskich. Parametr `czas przejazdu` jest absolutnie niezbędny, aby zwiększyć liczbę pasażerów" - mówi Patrik Horný, wiceprezes ZSSK ds. finansowych.
Pasażerowie i miłośnicy kolei mogą spotkać Vectrona w najbliższych dniach w składach pociągów IC 523 i 524, które odjeżdżają z Bratysławy do Koszyc o 11:33 i wracają z Koszyc do stolicy o 17:16.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

A gdzie jest Newag ze swoim Gryfinem?Dlaczego w ogóle nie próbują wejść na tak bliski ich siedzibie rynek Słowacki i Czeski?Zupełnie nie rozumiem ich poddawania się jeszcze przed startem w wyścigu.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.