Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM przedstawia raport z linii grodziskiej

inforail
04.09.2017 09:58
0 Komentarzy

W związku z remontemkolejowej linii grodziskiej wiele osób korzysta z komunikacji zastępczej,uruchomionej przez Zarząd Transportu Miejskiego. W porannym szczyciekomunikacyjnym pojawiające się problemy były na bieżąco rozwiązywane.

Remont linii 447 to wielkie wyzwanie logistyczne, dlategozastępcza komunikacja autobusowa została przygotowana przez zespół ekspertówzłożony z przedstawicieli Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, KoleiMazowieckich oraz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ustalenia zespołu były nabieżąco konsultowane z samorządami lokalnymi.

Na trasę wyjechała linie zastępcze, zorganizowane przez ZTM:linia ZP (Warszawa – Pruszków – Warszawa) oraz linia 717. Częściej kursująlinie autobusowe, którymi wiele osób dojeżdża do Warszawy: 517 i 127 (podwojenieczęstotliwości) oraz 178 (w szczycie co 7,5 minuty); na linii 177 w szczycieprzewozowym jest więcej kursów na trasie skróconej (Skorosze – P+R Al.Krakowska). Linie 176 i 191 są obsługiwane autobusami przegubowymi.

Dodatkowo kursowały linie ZG oraz ZB, zorganizowane przezKoleje Mazowieckie, które uzupełniają układ komunikacji zastępczej na terenieaglomeracji zastępczej.

Obserwacje, prowadzone na bieżąco przez ZTM wykazują, żeautobusy zasadniczo nie są przepełnione – średnie zapełnienie kształtuje się napoziomie 50-60%. Chociaż niektóre pojazdy były dość zatłoczone, to każdypasażer, oczekujący na przystanku, mógł dostać się do autobusu. W razie nagłejpotrzeby istniała również możliwość dodatkowego zasilenia linii wozami rezerwy.Zdarzały się problemy z regularnością przejazdów linii ZP oraz 717, ale ichskutki były niwelowane dużą częstotliwością kursowania.

Dobrze funkcjonuje buspas, uruchomiony w AlejachJerozolimskich, który na prośbę Zarządu Transportu Miejskiego, jest nadzorowanyprzez Policję. Nie tworzą się tam korki, autobusy jadą płynnie.

Na każdym przystanku kolejowym, na trasie Pruszków –Warszawa Zachodnia można spotkać informatorów ZTM, którzy służą pasażeromniezbędnymi informacjami.

Przypominamy równie, osobom które wcześniej tego niezrobiły, że istnieje możliwość zakupu biletów u kierowców. Od rana z tejmożliwości skorzystało bardzo wielu pasażerów i w niektórych autobusachzabrakło biletów. Zapasy są jednak na bieżąco uzupełniane na pętli autobusowejw Pruszkowie.

Szczegóły zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej możnaznaleźć na stronie www.ztm.waw.pl.


Komentarze