Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZUE przebuduje fragment podwarszawskiej magistrali kolejowej na linii nr E20

inforail
21.08.2017 10:08
0 Komentarzy

Firma ZUE SA podpisałaze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na zaprojektowanie i realizacjęrobót budowlanych dla projektu POIiŚ 5.1-16 „Poprawa przepustowości LiniiKolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I: prace na linii kolejowej nr3 na odc. Warszawa – Granica LCS Łowicz”.

Wartość umowy wynosi 79,8 mln zł netto (98,2 mln zł brutto).Termin realizacji zadania to 33 miesiące od dnia rozpoczęcia prac. Popodpisaniu umowy wartość portfela zamówień Grupy ZUE wynosi 1 510 mln zł.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacjiprojektowej oraz realizacja robót budowlanych linii kolejowej nr 3 na odcinkuWarszawa – Granica LCS Łowicz, które obejmuje m.in. wykonanie robót branżykonstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowalnej, torowej, elektrycznej,teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu m.in. poprawęprzepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Roboty na podwarszawskim odcinku linii kolejowej E20 będąodbywać się na linii nr 3 i 507 na stacji Ożarów Mazowiecki, na szlaku OżarówMazowiecki – Gołąbki oraz na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Będąpolegać m.in. na przebudowie układu torowego, blokady liniowej, siecitrakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk (wraz z budową nowego budynku nastawni),wymianie rozjazdów, przebudowie peronów oraz budowie przejścia podziemnego.

W ramach prac na międzynarodowej linii kolejowej E20, ZUE SAw konsorcjum modernizuje także odcinek Żychlin – Barłogi (LCS Kutno), któryjest częścią drugiego Paneuropejskiego Korytarza Transportowego. Polski odcinektego ciągu komunikacyjnego liczy 700 km i przebiega przez obszar Wielkopolski,Mazowsza i Podlasia.

Realizacja kolejnegoprojektu na linii kolejowej E20 to następna ważna umowa z PKP PLK w segmencieinfrastruktury kolejowej, w której pozycja Grupy ZUE jest bardzo silna. Liniakolejowa E20, której elementem jest podwarszawska magistrala, a także obszarLCS Kutno i odcinek Żychlin – Barłogi, to ważna część korytarza transportowegoZachód-Wschód, łączącego kraje UniiEuropejskiej z Europą Wschodnią i Azją. Modernizacja odcinka Warszawa – GranicaLCS Łowicz, której celem jest zwiększenie przepustowości linii, to kolejne tegotypu zamówienie, które wykonujemy. Jako Grupa ZUE jesteśmy doskonaleprzygotowani zarówno pod względem potencjału kadrowego, jak i sprzętowego dorealizacji tego projektu – powiedział Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUES.A.


Komentarze