TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zürich: Olbrzymi kontrakt na składy piętrowe dla S-Bahn Zürich
SBB R. Piech - Opublikowano: 01.07.2008 13:02:09
Zürich: Olbrzymi kontrakt na składy piętrowe dla S-Bahn Zürich

 

Zarząd SBB zatwierdził projekt wartości 1509 milionów franków szwajcarskich na zakup 50 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 121 niskopodłogowych wagonów piętrowych z przeznaczeniem dla S-Bahn Zürich. Nowe piętrowe zespoły trakcyjne zostaną zamówione w koncernie Stadler Rail i będą się wywodzić ze składów RABe514. Natomiast przetarg na dostawę 121 piętrowych wagonów niskopodłogowych wygrało konsorcjum złożone z firm Siemens oraz Bombardier. Dzięki temu park taborowy S-Bahn Zürich ma się składać wyłącznie ze składów piętrowych, które zastąpią jednopokładowe składy mające już ponad 40 lat. Również pierwsze składy piętrowe wyprodukowane w roku 1989 mają już prawie 20 lat i wymagają modernizacji. Od czasu rozpoczęcia przewozów S-Bahn Zürich w 1989 roku ilość pasażerów pociągów wzrosła prawie dwukrotnie. Dlatego konieczna jest odnowa taboru. Pierwszym krokiem jest odświeżenie składów piętrowych mających już prawie 20 lat. Główną wadą tych składów jest wejście do wagonu, które prowadzi za pomocą stopni. Dlatego aby umożliwić wejście do składu dla osób niepełnosprawnych jeden wagon zostanie zastąpiony nowym z wejściem w strefie niskiej podłogi. Wagony te mają mieć 98 miejsc siedzących, wagę 52,4 tony, mają być wykonane jako lekka konstrukcja stalowa i prędkość maksymalną 160km/h. Będą one dostarczane w 2010 roku dla SZU oraz od 2011 roku dla SBB. Dodatkowo pozostałe wagony w składzie zostaną wyposażone w klimatyzację. Natomiast z wagonów wyciągniętych ze składów zostaną stworzone dodatkowe składy wagonowe z przeznaczeniem na przewozy w godzinach szczytu. Z tego zamówienia 8 nowych niskopodłogowych wagonów piętrowych ma trafić do Sihltal–Zürich–Uetliberg-Bahn (SZU), która również eksploatuje składy Re 450. Dodatkowo 50 nowych piętrowych zespołów trakcyjnych dostarczy Stadler Rail. Składy te będą miały długość 150 metrów, będą się składały z sześciu wagonów i pomieszczą 1694 pasażerów z czego 526 na miejscach siedzących. Z ogólnej liczby 112 przypadnie na pierwszą klasę, a 414 na drugą. Waga tych pociągów ma wynosić 296 ton, pudła będą wykonane z aluminium, a prędkość maksymalna będzie wynosić 160 km/h. Pierwsze składy mają wyjechać w 2011 roku. Składy mają mieć możliwość jazdy w trakcji ukrotnionej.
Źródło: Komunikat prasowy SBB


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szwajcaria
SBB
S-Bahn
Re450
RABe514
Stadler
Siemens
Bombardier
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....